شرکتهای غربی، تحریم کنندگان ایران را مایوس کردند

شرکتهای غربی، تحریم کنندگان ایران را مایوس کردند
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 04:55

معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد: شرکت هاي سرمايه گذاري غربي با حضور گسترده ومعنادار درشانزدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع نفت، گاز و پتروشيمي در ايران، کشورهاي تحريم کننده ايران بويژه آمريکا را مايوس کردند.

" محسن خجسته مهر" روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، تصریح کرد: تحریم های اقتصادی غرب ضد ایران شکست خورده و نتوانسته است خللی در برنامه های ایران بویژه در عرصه نفت ، گاز و پتروشیمی وارد کند.

 

وی هدف کشورهای غربی تحریم کننده ایران را " جلوگیری از رشد اقتصادی و ایجاد خلل در قدرت و توانمندی اقتصادی ایران" دانست و خاطرنشان کرد که این تیر دشمنان به سنگ خورده است.

 

معاون وزیر نفت با بیان اینکه " شرکت های سرمایه گذاری غربی بدرستی متوجه شده اند که تحریم های غرب علیه ایران قبل از هر طرفی متوجه آنها است و بازار پرسودی را از دست می دهند"، گفت که صاحبان این شرکت ها با درک این واقعیات تصمیم گرفتند ضمن نادیده گرفتن تحریم ها در نمایشگاه تهران شرکت کنند.

 

خجسته مهر به روند چندین ساله تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: ملت و دولت ایران هیچگاه اهمیتی برای تحریم ها قائل نبوده و نیستند و امروز کارشناسان ایرانی، مسئولیت اجرای طرح های گازی و نفتی را با تکیه برتوانایی های خود برعهده گرفته اند.

 

وی حضور،کارشناسان و متخصصان ایرانی در میدان گازی پارس جنوبی در منطقه عسلویه ، شرکت در طرح های کاوش و حفاری تا مقاوم سازی زیرساخت ها را غرور آمیز خواند.

 

معاون وزیر نفت در ادامه گفت وگو با العالم، با بیان اینکه " جمهوری اسلامی ایران از روابط با دیگر کشورهای جهان بر اساس احترام و همکاری دوجانبه استقبال می کند"، اظهارداشت: از همه کشورها برای مشارکت در طرح های نفتی و گازی ایران که ارزش آنها گاهی تا 200 میلیارد دلار می رسد ، دعوت کرد.

 

خجسته مهر با اشاره به " عرضه فرصت های سرمایه گذاری و بسته های اقتصادی در زمینه های تولید و ساخت پالایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی"، گفت که شرکت های بین المللی از جمله اروپایی تاکنون قراردادهایی را با طرف های ایرانی درزمینه های نفت وگازمنعقد کرده اند.

 

وی تاکید کرد که ایران علی رغم تحریم ها در زمینه صنایع داخلی بویژه صنایع تجهیزات ، ابزار حفاری ، توربین سازی و کمپرسور سازی ، حفر چاه های نفت و طراحی پایگاه ها و پالایشگاه های چاه های گاز و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی به خودکفایی و در اجرای طرح ها با مشکلی مواجه نشده است.

 

معاون وزیر نفت به " روابط بسیار خوب" ایران و کشورهای اسلامی و عربی بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری اشاره و خاطرنشان کرد : ایران آمادگی دارد دانش و تجربه خود در زمینه صنایع نفت و گاز را بر اساس معیارها و مقیاس های بین المللی و با قیمت پایین در اختیار کشورهای اسلامی وعربی قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها