نتایج یک نظرسنجی: افزایش قابل توجه حمایت لبنانی‌ها از حزب‌الله در صورت جنگ

نتایج یک نظرسنجی: افزایش قابل توجه حمایت لبنانی‌ها از حزب‌الله در صورت جنگ
شنبه 23 تير 1403 - 10:43

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد در صورت جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان، حمایت شهروندان لبنانی از حزب‌الله به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

العالم- لبنان

به گزارش الحره، از زمان شعله‌ور شدن جنگ نسل‌کشی در غزه، حزب‌الله لبنان و رژیم اشغالگر حملات متقابل از طریق مرزها را افزایش داده‌اند و این امر، نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه جنگ و پیچیده شدن اوضاع در منطقه را فزاینده کرده است.

تنش‌های نظامی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی پیامدهای مهمی در داخل لبنان دارد و می‌تواند چالش‌های فراروری لبنان را که با بحران‌های اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می کند، بیشتر کند. در این میان، شهروندان لبنانی نظرات و آرای مختلفی درباره حزب‌الله و رویارویی آن با رژیم اشغالگر دارند.

گزارش مجله "فارین افرز" به نقل از نظرسنجی شبکه عربی "پارامتر" حاکی از آن است به رغم اینکه حزب‌الله بین شیعیان لبنانیِ ساکن در جنوب و شرق کشور از محبوبیت بالایی برخوردار است با این حال، این حزب در سرتاسر لبنان مورد حمایت نیست ولی بسیاری از لبنانی‌ها از برخی مواضع آن حمایت می‌کنند از جمله حمایت آن از حقوق فلسطینیان و محکومیت جنگ رژیم اسرائیل در غزه.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که اگر رژیم اشغالگر به بخش‌هایی از لبنان و حزب‌الله حمله کند حمایت از حزب‌الله به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. طبق این گزارش، حدود ۳۰ درصد لبنانی ها گفته‌اند که به حزب‌الله اعتماد بیشتری دارند.

درباره نقش منطقه‌ای حزب‌الله، یک‌سوم مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که از مشارکت حزب‌الله در تحولات منطقه به شدت حمایت می‌کنند، در حالی‌که ۴۲ درصد لبنانی‌ها مخالف این امر هستند.

طبق این نظرسنجی، درصد افرادی که نقش حزب‌الله در سیاست‌های منطقه را مثبت ارزیابی کرده‌اند در مقایسه با سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشته است.

همچنین طیف‌های مختلف جامعه لبنان، از جنگ اسرائیل علیه غزه ابراز "وحشت" و نگرانی می‌کنند و اصطلاح‌های "درگیری" و "کشتار جمعی" را درباره این تحول بکار می‌برند. ۷۸ درصد لبنانی‌ها معتقدند که "حملات اسرائیل علیه غزه اقدامی تروریستی است".

پربیننده ترین خبرها