خطاب به مکرون: حوادث غزه، دروغ بودن تمدن شما را فاش کرد

خطاب به مکرون: حوادث غزه، دروغ بودن تمدن شما را فاش کرد
شنبه 23 تير 1403 - 11:33

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس سران ناتو در واشنگتن گفت: «برخی شکایت دارند که ما به غزه کمتر از اوکراین اهمیت می دهیم و این زیان زیادی به ما می زند باید نشان دهیم که این مساله نادرست است.

العالم خبر وتحلیل

اقدام مکرون در رد انتقادها درباره دوگانگی استانداردهای غرب درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و جنگ روسیه و اوکراین، هیچ واقعیتی را تغییر نمی دهد، زیرا این مخالفت فقط فرار به جلو است. غرب در واکنش به اتفاقات غزه زمانی که آشکارا و بدون توجه به افکار عمومی که مخالف حمایت کورکورانه از قاتلان است، در کنار کودک کشان ایستاد ، به طرز فجیعی سقوط کرد، و همین مساله دروغ بودن شعارهای غربی درباره حقوق بشر را نشان داد.

نکته قابل توجه این است که مکرون در سخنان خود تلویحاً به دوگانگی استانداردهای غرب درباره حوادث غزه و اوکراین اذعان می کند و می گوید که این مساله آسیب عمیقی به غرب وارد می کند، آسیبی که وارد شده و پایان یافته است.

زیرا غرب همه توان نظامی، مالی، سیاسی و رسانه ای خود را برای ایستادن در کنار اوکراین در جنگی بی ثمر با روسیه بسیج کرده ، جنگی که با تحریک اوکراین بر سر پافشاری برای لزوم پیوستن به پیمان ناتو راه انداخته شد و روسیه آن را تهدیدی جدی برای موجودیت و امنیت ملی خود می‌دانست، در حالی که در جنگ نسل کشی مردم غزه در کنار رژیم اسرائیل که از 17 سال پیش آنان را محاصره کرده، ایستاده است.

مکرون باید بداند استانداردهای دوگانه غرب در برابر مسائل بین المللی، چیز جدیدی نیست، زیرا غرب حتی با موضوعات بدیهی مانند مسائل حقوق بشر نیز به صورت گزینشی برخورد می کند. همه ما شاهد بودیم چگونه غرب درهای خود را به روی آوارگان اوکراینی باز کرد، درحالی که روسیه مناطق غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نداده بود، اما در قضیه فلسطین و جنگ غزه شهید و زخمی شدن بیش از 150 هزارفلسطینی و مفقود شدن 10 هزار نفر را که بیشترشان کودک و زن هستند، نادیده می گیرد. رژیم صهیونیستی علاوه بر محروم کردن آنان از غذا، دارو و آب،بیش از دو میلیون نفر را پس از تخریب خانه هایشان، آواره کرده اما غرب فقط نگران سرنوشت چند ده اسیر اسرائیلی درچنگال مقاومت غزه است.

مکرون و دیگر رهبران منافق غرب باید بدانند، درسهای غزه، علیرغم سختی اش چهره زشت، منفور و ریاکارانه نه تنها دولت‌ها و سازمان های غربی را، بلکه همه تمدن غرب و تمدن حامی کودک کشان را نشان داد که با تهدید و اعمال فشار بر مجامع بین المللی مانند سازمان ملل، دیوان کیفری بین‌المللی و دیوان بین‌المللی دادگستری، از مجازات جنایتکاران جلوگیری می کند.

چنین تمدنی را فقط می‌توان یک تمدن وحشی توصیف کرد و خدا را شکر، غزه ؛ علی‌رغم این همه فاجعه، چشمان بسیاری از افکار عمومی در سراسر جهان را که شیفته این تمدن بودند، بازکرد و آنها امروز آن را همانگونه که هست بدون نقاب های ساختگی می بینند.

پربیننده ترین خبرها