گزارش العالم از راهپیمایی مردمی گسترده در اردن برای حمایت از مقاومت فلسطین

شنبه 23 تير 1403 - 18:12

هزاران اردنی در پاسخ به فراخوان جنبش اسلامی و مجمع ملی برای حمایت از مقاومت فلسطین و حفاظت از وطن راهپیمایی کردند.

العالم اردن

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، شرکت کنندگان در راهپیمایی حمایت از مقاومت فلسطین با اشاره به اینکه اردن در معرض طرح های توسه طلبانه صهیونیستی است، تاکید کردند که حوادث غزه و سراسر فلسطین همواره مورد توجه مسلمانان اردن است.

پیام ماندگار مردم اردن در این راهپیمایی ؛ حمایت بی وقفه از همه گروههای مقاومت فلسطینی باریکه غزه و کرانه باختری اشغالی است که در برابر همه طرح های کوچاندن فلسطینی ها و حذف مساله آنان می ایستد.

"ینال فریحات " عضو مجلس اردن گفت: همه مردم اردن بسیج شده اند تا بر پیام خود که از 7 اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) بیان کرده اند، تاکید کنند مبنی براینکه همه مردم اردن با مقاومت هستند چه در جنگ یا زمان مذاکره .پیام ما به مردم غزه این است دل ما با شماست و این پیام ما به نتانیاهو و اسموتریچ است که می خواهد کرانه باختری را حذف کند

محمد العوایده عضو جبهه عمل اسلامی به خبرنگار العالم گفت: ما مردم کشورهای عربی و اسلامی که غم ملت و اسلام را بر دوش دارد پشتیبان نیروهای مقاومتی است که از امت و شرف مردم غزه و فسلطین دفاع وبرای آزادسازی فلسطین و مسجدالاقصی از چنگ یهودیان غاصب از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

بنابر این گزارش،‌ مردم اردن بر این باورند موضع رسمی کشورهای عربی با موضع و خواست مردم تفاوت دارد و این بی توجهی به خواست ملت های عربی در زمینه حمایت از فلسطین در صفحات تاریخ ثبت خواهد شد .

ناصر النواصره معاون رئیس سندیکای پیشین معلمین اردن به شبکه العالم گفت: موضع حکومت های عربی و اسلامی در تاریخ ثبت خواهد شد، مواضعی که مخالف نظر مردم درقضیه فلسطین است. به رغم خواست مردم مسلمان نظام های عربی هنوز با رژیم صهیونیستی روابط دوستانه ای دارند به دنبال عادی سازی روابط با آن هستند.

معاون رئیس سندیکای پیشین معلمین اردن افزود: ما چنین روابطی را نمی خواهیم و خواهان لغو همه توافق های عادی سازی با رژیم صهیونیستی هستیم.

مردم اردن هنوز این سوال را در ذهن دارند که دولت های کشورهای عربی چه اندازه باید شاهد جنایت های جنگی نیروهای اشغالگر اسرائیلی علیه فلسطینیان باشند تا مواضع قاطعی برای قطع همه راههای عادی سازی با این رژیم جنایتکار اشغالگر اتخاذ کنند.

پربیننده ترین خبرها