اسد درباره دیدار با اردوغان اظهارنظر کرد

اسد درباره دیدار با اردوغان اظهارنظر کرد
دوشنبه 25 تير 1403 - 17:48

به دنبال درخواست‌های مکرر رئیس‌جمهوری ترکیه برای دیدار با همتای سوری‌اش، اسد گفت که ما دید مثبتی به احیای روابط دوجانبه داریم ولی در این زمینه بدون قاعده عمل نخواهیم کرد.

العالمسوریه

"بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه، امروز- دوشنبه- در حاشیه حضورش برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور، به سوال خبرنگاران درباره درخواست "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه برای دیدار با وی، گفت: ما نسبت به هر ابتکاری برای بهبود روابط نگاه مثبتی داریم و هیچ طرفی به فکر ایجاد مشکل با همسایگان خود نیست، اما این بدان معنا نیست که ما بدون قاعده در این مسیر قدم برداریم.

وی افزود: ما مثبت حرکت می‌کنیم، اما بر اساس اصول روشن که همان قانون بین‌المللی و حاکمیت است تا به نتایج مثبت منتهی شود.

اسد گفت: ما، ترکیه و متحدان در این مسیر یا همه برنده می‌شویم یا همه بازنده، حد وسط یا خاکستری وجود ندارد، لذا وقتی بر اصول تاکید می‌کنیم به خاطر تندروی یا تردید نیست بلکه به خاطر آن است که این روند باید موفقیت‌آمیز باشد.

طبق این گزارش رجب طیب اردوغان اوایل ماه ژوئیه در پی انتشار اخباری مبنی بر میانجیگری روسیه و عراق برای بهبود روابط دمشق آنکارا اعلام کرد که ما قصد گفت‌وگو با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را داریم و منتظر سفر او به ترکیه یا سفر ما به دمشق و آغاز دوره جدیدی از روابط هستیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها