نابودی رژیم صهیونیستی؛ پیشگویی کتاب مقدس یا واقعیتی تحمیل‌شده؟

نابودی رژیم صهیونیستی؛ پیشگویی کتاب مقدس یا واقعیتی تحمیل‌شده؟
دوشنبه 25 تير 1403 - 22:24

آویگدور لیبرمن در مصاحبه‌ با روزنامه "معاریو" اظهار داشت در صورتی‌که ائتلاف حاکم و کنست کنونی تا سال ۲۰۲۶ در قدرت بمانند "اسرائیل" نابود خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

آویگدور لیبرمن راهبر حزب "اسرائیل بیتنا" (اسرائیل خانه ماست)، در مصاحبه‌ با روزنامه معاریو که در 7 ژوئیه منتشر شد، گفت که اگر ائتلاف حاکم فعلی و کنست ادامه یابد، در سال 2026 اسرائیل، دیگر وجود نخواهد داشت.

- لیبرمن از سیاست "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به گفته وی "اسرائیل را به سوی نابودی می‌برد"، به دلیل ناکامی در جنگ با باریکه غزه و ناکامی در جلوگیری از حمله هفتم اکتبر گذشته طوفان الاقصی، انتقاد کرد.

- نکته قابل توجه این است که مقامات هیچ دولتی به این سادگی از "نابودی"، "فروپاشی"، "از بین رفتن" و "ویرانی" کابینه خود صحبت نمی‌کنند. سرکردگان رژیم صهیونیستی به راحتی از فروپاشی کابینه صحبت می‌کنند، گویی صحبت از فروپاشی یک ساختمان است.

- ترس از احتمال فروپاشی "اسرائیل" دیگر محدود به خاخام‌ها نیست. آنها معمولاً با استناد به متون مذهبی و تاریخی، می‌گویند "یهودیان در طول تاریخ باستان دو بار حکومت سیاسی مستقل تاسیس کرده‌اند که هر دو در هشتمین دهه دچار فروپاشی شدند" و این مقوله به نفرین دهه هشتم معروف است. در حال حاضر این اضطراب و ترس از آینده به سیاستمداران سکولار و غیر مذهبی این رژیم نیز کشیده شد.

- برخی سرکردگان رژیم صهیونیستی به طور رسمی از نفرین دهه هشتم سخن گفتند؛ از جمله این‌که: بنیامین نتانیاهو در سال 2017 گفت: "تاریخ به ما می‌گوید که حکومت یهودیان بیش از 80 سال دوام نمی‌آورد." آبراهام بورگ رئیس سابق کنست نیز گفت: "اسرائیل در آستانه پایان رویای صهیونیستی قرار دارد و به سمت نابودی پیش می‌رود." همچنین تامیر پاردو، رئیس سابق موساد، گفت: "ما اسرائیلی‌ها با بزرگترین تهدید مواجه هستیم چراکه اسرائیل، خود به خود از درون در حال فروپاشی است." روگل آلفر نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی نیز در این‌باره گفت: "اسرائیل گواهی مرگ خود را امضا کرده است." آری شاویت روزنامه‌نگار صهیونیست نیز اسرائیلی‌ها بزرگترین دشمن خود در دهه هشتم استقلال کابینه عبری دانست. می توان با چالش‌های امنیتی مقابله کرد، اما بر ازهم‌گسیختگی هویت نمی‌توان غلبه کرد.»

- ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی وقتی که مقاله‌ای در روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" در تاریخ 5/8/2022 نوشت، به عقایدی پیوست که معتقدند نابودی این رژیم نزدیک است. وی در این مقاله نوشت: در طول تاریخ یهود، یهودیان حکومتی نداشتند که بیش از 80 سال به طول انجامید، مگر در دو دوره: دوره پادشاه داوود و دوره حشمونائیم، و هر دو دوره آغاز فروپاشی آن در دهه هشتم بود. خطرناک‌ترین دشمن اسرائیل شکاف داخلی، تحریک، تعصب و تفرقه است که بر اساس داستان‌های موروثی باعث نابودی جهان سابق یهودیان شد.

- نابودی رژیم صهیونیستی سخنی است که حتی در آمریکا، بزرگترین حامی این رژیم نیز رواج یافته است. این چیزی است که جان هافمن، تحلیلگر سیاست خارجی در موسسه تحقیقاتی کانتو آمریکا در مقاله‌ای که در مجله "فارین پالیسی" منتشر شده است، به آن اشاره نمود. وی نوشت: همانطور که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، اسرائیل بزرگ‌ترین سرمایه آمریکا در خاورمیانه نیست، بلکه ممکن است بزرگ‌ترین سربار استراتژیک آمریکا باشد زیرا بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی آمریکا است.

-جفری ساکس، پروفسور آمریکایی نیز گفت: اسرائیل در حال نسل‌کشی و پاکسازی قومی وحشیانه در غزه است و واشنگتن شریک آن است، در حالی که جهان با آن مخالف است، پس حمایت آمریکا تضمینی برای ادامه بقای اسرائیل نیست و به همین دلیل موجودیت اسرائیل در معرض خطر قرار دارد، پس نمی‌توان همیشه به حمایت آمریکا برای ابقای اسرائیل بر روی نقشه و جلوگیری از نابودی آن اعتماد کرد. دلیل واقعی ترس این اشخاص درباره نابودی اسرائیل آن است که این رژیم و جامعه آن دروغین است و اقشار آن هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. زیرا جامعه‌ای است که از ده‌ها ملیت تشکیل شده که هیچ ارتباط قومی یا تاریخی با یکدیگر ندارند و همزمان هیچ احساس تعلق خاطری به سرزمینی که با حمایت استعمارگران انگلیسی آن را غصب کرده‌اند، ندارند و تنها وجه مشترک آنها قدرت و پول است. بنابراین، آنها فکر می کردند که تنها با استفاده از زور، تروریسم و وحشت می توانند ارتباط انسان فلسطینی به مقدسات و سرزمینش را از بین ببرند اما این عده پس از "طوفان الاقصی" کاملا نابود شد و همین مساله باعث شد صهیونیست‌ها به طور گسترده درباره امکان نابودی اسرائیل صحبت کنند. هیچ مردمی در دنیا وجود ندارد که هر قدر با خطرات مواجه شوند، از نابودی کشورشان صحبت کنند، مگر اینکه آن دولت مانند اسرائیل جعلی باشد.

- این واقعیت را سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام- شاخه نظامی حماس- اینگونه بیان کرد: زمان فروش توهم دروغ ارتش شکست‌ناپذیر و مرکاوای خارق العاده و سازمان جاسوسی برتر تمام شده است، ما این توهم را در مقابل چشم جهانیان در اطراف غزه و داخل فلسطین شکستیم و خرد کردیم، دوران شکست صهیونیسم شروع شده و به نفرین دهه هشتم گرفتار خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها