آتش سوزی بزرگ در بندر بیروت!.. قضيه چیست؟ + فیلم

سه شنبه 26 تير 1403 - 08:54

ویدئوهائی در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که نشان می‌دهد ابرهایی از دود سیاه آسمان اطراف بندر بیروت را پوشانیده است وهمین امر سؤالات بسیاری را در بین کاربران برانگیخته و موجب نگرانی آنان گردیده است.

العالم - لبنان

اما در همین رابطه "علی نجم"، مسئول روابط عمومی آتش نشانی بیروت، اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بمباران توسط هواپیمای اسرائیلی به بندر بیروت را تکذیب کرد.

وی با تاکید بر اینکه "آتش سوزی در ورودی بندر حین تعمیر و نگهداری که در محل تفکیک ضایعات و زباله در بازار ماهی فروشان در حال انجام بود رخ داده است"، اعلام کرد: آتش در مکان، مهار شده و کار برای خنک سازی ادامه دارد."

VS

قابل ذکر است که در تاریخ 4 آگوست 2020 انفجاری در بندر بیروت رخ داد که در مقایسه با آنچه در شهر هیروشیما بر اثر انفجار هسته‌ای رخ داد، "بیروشیما" نامیده شد.

این انفجار منجر به تشکیل یک ابر بسیار بزرگ از دودی سیاه شبیه به ابر قارچی شد که موجی از شوک فراوان در بیروت پایتخت لبنان بوجود آورد و در نتیجه آن خسارت زیادی به بندر وارد شد و نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها و خانه‌ها در اکثر محله‌های پایتخت شکست.

در آن زمان، وزارت بهداشت لبنان مرگ بیش از 218 نفر از جمله مفقودانی را که هیچ اثری از آنها پیدا نشد را اعلام و از مجروح شدن بیش از 7000 نفر دیگر خبر داد.

و گفت حدود 50000 واحد مسکونی به طور مستقیم آسیب دیده و حدود 300000 نفر نیز دچار آسیب شدند.

فرماندار بیروت خسارات مادی ناشی از این انفجار را بین 10 تا 15 میلیارد دلار برآورد کرده بود.

پربیننده ترین خبرها