قاهره در حال آماده‌سازی برای جنگ است...

هراس صهیونیست ها از آنچه مصر پنهان می‌کند

هراس صهیونیست ها از آنچه مصر پنهان می‌کند
سه شنبه 26 تير 1403 - 11:43

رسانه های رژیم صهیونیستی نسبت به قدرت روزافزون نیروی هوایی مصر و تسلیحات بسیار پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، هشدار داده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

یک رسانه عبری زبان با استناد به اظهارات اخیر سرلشکر "یاسر التودی"، فرمانده نیروی هوایی مصر، وتاکید وی بر این اصل که نیروهای پدافند هوایی مصر چه در تسلیحات جدید و چه در اتخاذ ایده استفاده از سلاح‌های غیر متعارف وسلاح های نقطه‌زن، و همچنین تاکتیک‌های نوآورانه؛ که به گفته وی "بخش کوچکی از توان نظامی و رزمی عظیم خود را به نمایش گذاشته اند"، ابراز نگرانی کرد.

سرلشکر "یاسر التودی"، با اشاره به اینکه در عصر انفجار اطلاعات چه از طریق ماهواره‌ها، وسامانه‌های اطلاعاتی والکترونیکی یا شبکه‌های اطلاعاتی بین‌المللی،و دسترسی به آسمان‌ آزاد؛ "راز برتری نظامی در توانایی استفاده حداکثری از قابلیت های تسلیحاتی و تجهیزاتی است"، تاکید کرد: نیروهای وی علاقه‌مند به دستیابی به اصل غافلگیری از طریق آمادگی رزمی بالا هستند.

سرلشکر "التودی"با توضیح این مسئله که نیروهای پدافند هوایی این کشور در حال تلاش برای توسعه سیستم های تسلیحاتی فعلی با کمک دستیابی به خودكفايي ملی در زمینه صنایع هستند؛ وهمچنین علاقه‌مندند تا سطح کارایی وآمادگی جسمانی نظامیان خود را برای دستیابی به اصل غافلگیری از طریق توان رزمی بالا ببرند تاکید کرد که کاربرد بومی فناوری و تحقیقات علمی با تکیه برجوانان مستعد مصری اهمیت زیادی دارد.

این منبع عبری در توضیح اظهارات فرمانده نیروی هوایی مصر نوشت: گفته‌های این افسر ارشد مصری منعکس‌کننده هدف استراتژیک اصلی ارتش مصر برای آموزش نیروهای مسلح و رساندن آنها به آمادگی کامل رزمی وتهاجمی برای وظایفی است که ناگهان و به طور غافلگیرانه به آنها محول خواهد شد.

این سایت عبری خاطرنشان کرد: « اظهارات ژنرال مصری به معنای آماده کردن مجدد شرایط برای غافلگیری نظامی واستراتژیک در مدت کوتاهی به سبک جنگ "یوم کیپور" (نام عبری جنگ 6 اکتبر 1973) است ؛و با توجه به اینکه نیروهای ارتش مصر برای یک رزمایش بزرگ آماده شدند، ولی ناگهان این رزمایش به حالت آماده‌باش ووضعیت اضطراری تبدیل شد؛که نشان از تحول وجنگ در مقیاس بزرگ دارد.»

پربیننده ترین خبرها