افزایش عملیات تروریستی داعش در عراق و سوریه

افزایش عملیات تروریستی داعش در عراق و سوریه
چهارشنبه 27 تير 1403 - 15:05

سنتکام گزارش داده که در نیمه نخست سال جاری میلادی گروه تروریستی داعش ۱۵۳ عملیات در عراق و سوریه انجام داده است. این تعداد دو برابر کل عملیات‌های این گروه در سال گذشته است.

العالم- عراق

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا( سنتکام) با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اکس اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در فاصله ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ (شش ماه) مسئولیت ۱۵۳ حمله تروریستی در عراق و سوریه را بر عهده گرفته است. به این ترتیب داعش در مدت شش ماه اول سال جاری میلادی دوبرابر کل سال ۲۰۲۳ حملات تروریستی انجام داده است.

افزایش حملات داعش نشان می‌دهد که این گروه تروریستی در تلاش است تا نیروی از دست رفته‌اش در سال‌های اخیر را بازسازی کند.

سنتکام مدعی شده است ایالات متحده در همکاری با متحدانش، نیروهای امنیتی عراق و نیروهای دموکراتیک سوریه در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۱۹۶ ماموریت شکست داعش را انجام داده که منجر به کشته شدن ۴۴ نفر از عوامل داعش و بازداشت ۱۶۶ تن از آنها شده است.

در عراق، ۱۳۷ عملیات مشترک منجر به کشته شدن ۳۰ عامل داعش و دستگیری ۷۴ تن از آنان شد. در سوریه، با همراهی نیروهای دموکراتیک سوریه(‌قسد) و سایر متحدان، ۵۹ عملیات انجام شده که منجر به کشته شدن ۱۴ عامل داعش و دستگیری ۹۲ نفر از آنها شد.

این عملیات منجر به کشته شدن ۸ سرکرده ارشد داعش و دستگیری ۳۲ تن در عراق و سوریه شد. این رهبران کسانی هستند که مسئول برنامه‌ریزی عملیات خارج از سوریه و عراق، استخدام، آموزش و قاچاق اسلحه بودند.

سنتکام نوشته است: برکناری این افراد از مناصب رهبری خود، توانایی داعش را برای انجام عملیات در ایالات متحده و کشورهای متحد آن کاهش می‌دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها