تبادل اسرا میان اوکراین و روسیه با میانجیگری عربی

تبادل اسرا میان اوکراین و روسیه با میانجیگری عربی
چهارشنبه 27 تير 1403 - 18:21

روسیه و اوکراین قرار است امروز چهارشنبه برپایه توافقی که امارات متحده عربی آن را تسهیل کرده، ۹۰ اسیر جنگی را مبادله کنند.

العالم- اروپا

خبرگزاری "بلومبرگ" به نقل از یک منبع آگاه که نام او فاش نشده است، گزارش داد که روسیه و اوکراین قرار است روز چهارشنبه، بر اساس توافقی که توسط امارات متحده عربی تسهیل شده است، ۹۰ اسیر جنگی را مبادله کنند.

خبرگزاری رویترز نوشته است که هنوز نتوانسته به طور مستقل این گزارش را تأیید کند زیرا مقامات روسی و اوکراینی که پیش از این مبادله زندانیان بین دو کشور را ترتیب داده‌اند، بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

رسانه‌های اوکراینی هفته گذشته گزارش دادند که "دیمیترو لوبینتس" کمیسر حقوق بشر در پارلمان اوکراین گفته است که دولت کی‌یف با کمک امارات متحده عربی، به زودی یک "تبادل بزرگ" اسرای جنگی با روسیه را برنامه ریزی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه و اوکراین در طول جنگ ۲٧ ماهه‌ای که پس از تهاجم نظامی مسکو به کشور همسایه کوچکتر خود آغاز شد، چندین بار اقدام به مبادله زندانیان میان دو کشور کرده‌اند.

در جریان آخرین مبادله اسرای جنگی که در ماه ژوئن سال جاری و با میانجیگری امارات متحده عربی صورت گرفت، روسیه و اوکراین هر کدام ۹۰ اسیر جنگی را تحویل یکدیگر دادند.

همچنین در فوریۀ سال جاری نیز وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به تبادل بزرگ اسرای جنگی میان مسکو و کی‌یف، اعلام کرد که در نتیجه مذاکرات بین دو کشور، در مجموع ۱۹۵ نظامی روس از سرزمین‌های تحت کنترل اوکراین به روسیه بازگشتند و ۱۹۵ نظامی اوکراینی نیز به کی‌یف تحویل داده شدند.

پربیننده ترین خبرها