چند نکته قابل توجه در حمله پهپادی نیروهای یمنی به تل‌آویو؛ فاصله یمن تا سرزمین‌های اشغالی چقدر است؟!

چند نکته قابل توجه در حمله پهپادی نیروهای یمنی به تل‌آویو؛ فاصله یمن تا سرزمین‌های اشغالی چقدر است؟!
جمعه 29 تير 1403 - 10:17

بامداد جمعه یک پهپاد وارد حریم هوایی تل‌آویو شد و یک ساختمان را در نزدیکی سفارت آمریکا هدف قرار داد، نیروهای یمنی مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که یک پهپاد بزرگ از سمت دریا در ارتفاع پائین به تل‌آویو نزدیک شد و مشخص نیست که چگونه توانسته از همه لایه‌های سیستم‌های دفاعی عبور و به ساختمانی در تل‌آویو برخورد کند.


ببینید: فیلم‌هایی از حمله پهپادی یمن به تل‌آویو


بر اساس اعلام یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن این حمله توسط پهپاد جدید یمنی‌ها به نام یافا صورت گرفته است.

اگر استان مرزی صعده یمن را مبدا حمله در نظر بگیریم، تا شهر اشغالی تل‌آویو بیش از ۲هزار کیلومتر فاصله دارد.


بیشتر بخوانید:‌ بیانیه سخنگوی نیروهای مسلح یمن پس از عملیات پهپادی در تل‌آویو


گنبد آهنین و سایر سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهونیستی نتوانستند این پهپاد را شناسایی و رهگیری کنند، به عبارتی پهپاد نیروهای مسلح یمن (بسته به نوع مسیر) حداقل ۱۵۰ کیلومتر و حداکثر۳۰۰ کیلومتر در سرزمین‌های اشغالی بدون رهگیری پرواز کرده است.

منابع (العربیه/الحدث) گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل تحقیقاتی در مورد اینکه چگونه یک پهپاد حدود 2000 کیلومتر را در عرض 10 ساعت طی کرده است، آغاز کرد.

این منابع افزودند: موتور این پهپاد بر روی یک ساختمان مسکونی در مرکز تل آویو، در منطقه ای که مقرهای دیپلماتیک از جمله سفارت آمریکا در آن قرار داشت، سقوط کرد.

2

محل اصابت در نزدیکی کنسولگری آمریکا در شهر اشغالی تل‌آویو صورت گرفته است و با توجه به اینکه انصارالله یمن همواره آمریکا را مسئول جنایت رژیم صهیونیستی می‌داند نشان می‌دهد که پهپاد توانسته به هدف از پیش تعیین شده خود اصابت کند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده توسط ساکنان و فعالان محلی، ابرهای دود را نشان می‌دهد که از ساختمانی در شهر بلند شده است، این موضوع نشان‌دهنده بزرگ بودن ابعاد تخریب در نتیجه این حمله است.

در نتیجه این حمله یک اسرائیلی کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها