درگفت وگو با العالم بررسی شد؛

پس لرزه‌های حمله پهپادی یمن به تل آویو در فلسطین اشغالی

شنبه 30 تير 1403 - 15:01

یک تحلیل گر نظامی عرب گفت: حمله پهپادی یمن به عمق تل آویو اولین اقدام نظامی صنعا نیست که جبهه داخلی این رژیم را به لرزه درآورده است.

العالم - فلسطین اشغالی

قاسم حدرج تحلیل گر نظامی عرب درگفت وگو با شبکه خبری العالم، درباره حمله روز جمعه (29 تیرماه) نیروهای مسلح یمن با پهپاد یافا به عمق خاک فلسطین اشغالی گفت: این عملیات نخستین معجزه نظامی یمن نیست. در علوم نظامی هر کاری که یمن از روز نخست انجام داده است، چه از لحاظ ارتقای نوع سلاح های مورد استفاده و چه توسعه صنایع پهپاد و موشک و چه از لحاظ نحوه استفاده از این سلاح، سئوالهای بزرگی را مطرح کرده است.

وی افزود: همه کارشناسان نظامی به اتفاق معتقدند که نمی توان از موشک بالستیک علیه اهداف دریایی استفاده کرد اما یمن این کار را انجام داد. همچنین حمله به کشتی معمولا از ساحل انجام می شود اما نیروهای یمنی این کشتی ها را از روی کوهها هدف قرار می دهند.

شایان ذکر است که پهپاد یمنی 2000 مایل دریایی را ظرف 9 ساعت طی کرد تا به تل آویو – به عنوان مستحکم ترین و حفاظت شده ترین شهر در فلسطین اشغالی - برسد.

وی گفت: این عملیات پیامدهای بزرگی داشت و سران این رژیم از جمله لاپید و بن گویر اذعان کردند که امنیت رژیم صهیونیستی از دست رفته است.

حدرج همچنین درباره حکم دادگاه بین المللی مبنی بر ضرورت خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی گفت که این حکم در چارچوب سلسله احکامی است که این رژیم را محدودتر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این حکم از سوی عالی ترین مرجع قضایی جهان صادر شده است و لذا نقطه پایانی است بر همه بهانه های رژیم صهیونیستی که به بهانه دفاع از خود دست به وحشی گری می زند.

پربیننده ترین خبرها