افسر بازنشسته سیا: آمریکا وارد مرحله جدیدی از هرج و مرج سیاسی شده است

افسر بازنشسته سیا: آمریکا وارد مرحله جدیدی از هرج و مرج سیاسی شده است
دوشنبه 1 مرداد 1403 - 11:54

افسر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (‌سیا)‌ درباره بروز هرج و مرج سیاسی در این کشور در پی انصراف بایدن از نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داد.

العالم- آمریکا

"لاری جانسون" افسر بازنشسته سیا و مقام وزرات امور خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت که تصمیم "جو بایدن" رئیس‌جمهوری به انصراف از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، "جرقه درگیری دیوانه‌کننده را زد".

جانسون گفت:‌ دموکرات‌های دلال قدرت تنها به دنبال جایگزین کردن "کامالا هریس" با "میشل اوباما" هستند. اگر آنها از شر کامالا هریسِ سیاه‌پوست خلاص بشوند ولی یک زن سیاه‌پوست دیگر را جایگزین او نکنند آشفتگی واقعی در حزب دموکرات ایجاد خواهد شد.

او همچنین خاطرنشان کرد که "کامالا هریس به راحتی تسلیم نمی‌شود.. زیرا می‌خواهد به عنوان جانشین نامزد انتخابات شود و این وضعیت، بی‌ثباتی بیشتری را در همایش ملی دموکرات‌های به‌همراه خواهد داشت. "

روز گذشته، "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان از نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرد. او بلافاصله از هریس، معاون خود به عنوان نامزد جانشین اعلام "حمایت کامل" کرد.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که پیش از کناره‌گیری بایدن انجام شده، کامالا هریس، در صورت نامزدی رسمی حزب دموکرات، نمی‌تواند "دونالد ترامپ" نامزد قطعی حزب جمهوری‌خواه را شکست دهد.

با این حال، کنار گذاشتن هریس به نفع یک نامزد دیگر برای حزب دموکرات بسیار دشوار است؛ زیرا صرف‌نظر از حمایت مهم بایدن از هریس، این که یک سیاستمدار زن و همچنین ‌افریقایی‌تبار با چنین سابقه‌ای نادیده گرفته شود، با ارزش‌هایی که حزب دموکرات از آن دفاع می‌کند، سازگار نیست.

پربیننده ترین خبرها