انتخابات ریاست‌جمهوری در تونس؛ چه کسانی برای رسیدن به قدرت رقابت می‌کنند؟! + فیلم

سه شنبه 2 مرداد 1403 - 22:58

«زهیر المغزاوی»، دبیرکل جنبش مردمی رسما یکی از داوطلبان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری در تونس است.

العالم - تونس

المغزاوی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در تونس است اعلام کرده است در صورت پیروزی در انتخابات، از حرکت کشورش به سمت شرق و پیوستن به گروه "بریکس" حمایت می‌کند، همچنین او بررسی تفاهم مشارکت جامع بین تونس و اتحادیه اروپا را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

دبیرکل جنبش مردمی تونس در حالی برای رقابت با قیس سعید در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است که این جنبش در تحولات سیاسی 25 ژوئیه از مخالفان اقدامات اتخاذ شده از سوی قیس سعید بوده است.

گفتنی است که قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس در 25 ژوئیه 2021، هاشم مشیشی، نخست‌وزیر تونس را برکنار کرد، مجمع نمایندگان مردم را به حالت تعلیق درآورد و مصونیت پارلمانی اعضای آن را لغو کرد. و مانع از فعالیت شماری از احزاب این کشور شد.

عبدالرزاق عویدات، رئیس شورای ملی جنبش مردمی تونس با انتقاد از سیاست‌های دولت فعلی این کشور گفت: "اکنون در حالی به سمت انتخابات ریاست جمهوری پیش می رویم که هیچ برنامه، راهبرد و چشم انداز سیاسی روشنی را از سوی دولت شاهد نبوده ایم.

گفتنی است، تا این لحظه هشتاد و هشت برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام آمادگی کردند، این لیست همچنان بسته نشده است و احتمال می‌رود شخصیت‌های سیاسی بیشتری نیز به این لیست اضافه شوند.

سعید الزواری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی گفت: 87 کاندیدا جدی که اکثر آنها مخالف تحولات 25 جولای هستند، برای نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی کردند

قرار است کمیسیون انتخابات تا یازدهم ماه آینده اسامی نامزدهای پذیرفته شده را اعلام کند.

پربیننده ترین خبرها