زرادخانه نظامی انصارالله یمن و بانک اهداف آن در فلسطین اشغالی

زرادخانه نظامی انصارالله یمن و بانک اهداف آن در فلسطین اشغالی
چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 17:27

تهدیدهای گروه انصارالله یمن علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر تلافی حملات جنگنده‌های این رژیم به تأسیسات حیاتی شهر الحدیده واقع در غرب یمن افزایش یافته است. آنها پیوسته بر این نکته تأکید می‌کنند که مقابله با دشمن صهیونیستی هیچ حد و حدود و خط قرمزی نمی‌شناسد.

العالم - یمن

جنبش انصار الله یمن با اشاره به اینکه به هیچ یک از قواعد شناخته‌شده جنگ پایبند نخواهد بود، بانک اهداف خود را در داخل فلسطین اشغالی تعریف کرده و گفته است که "غافلگیری‌های بسیاری" در راه است.

گمانه‌زنی‌هایی درباره این اهداف صورت گرفته است؛ سرتیپ ستاد "یحیی سریع" سخنگوی نظامی انصارالله بارها اعلام کرده است که نیروهای مسلح یمن بانک اهداف خاصی را در داخل فلسطین اشغالی در نظر گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به اهداف نظامی و امنیتی حساس اشاره کرد.

نگرانی و ترس

روزنامه "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی با اشاره به ترس و دلهره افسارگسیخته همراه با عدم اطمینان جامعه داخلی رژیم صهیونیستی به میزان توانمند‌های ارتش این رژیم در برابر پاسخ احتمالی انصار‌الله به تجاوز بر الحدیده، هشدار داده است که پاسخ انصار الله شامل "اهداف حساس" در شهرهای اصلی مثل تل‌آویو، حیفا و ایلات خواهد بود.

در این گزارش تأکید شده است که پاسخ انصارالله به اشکال مختلفی خواهد بود کما اینکه احتمال دارد حملات آنها به کشتی‌ها افزایش یافته و دامنه تهدیدات آنها علیه اهداف دریایی توسعه یابد.

انصار الله از تاکتیک‌های متنوعی برای تلافی حملات رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد که از جمله می‌توان به "تهاجم مشترک" اشاره کرد. در این تاکتیک، از سلاح‌های تهاجمی مختلفی برای حمله به اهداف دشمن استفاده خواهد شد.

بر اساس گزارشی که در سایت اینترنتی "الجزیره نت" منتشر شده است، احتمال دارد در مراحل نخستین از حمله‌ای گسترده پهپادی برای حمله به رادارهای پدافند هوایی دشمن استفاده شود و در مرحله بعد، این حمله با موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز انجام شود. در این صورت به خصوص با توجه به تفاوت تاکتیک‌های عملیاتی در این حمله، پدافند هوایی دشمن قادر به رهگیری همه این موشک‌ها نخواهد بود.

در موارد دیگر، همان پهپادها در اسکادران‌های تاکتیکی، امکانات و توانایی پدافند هوایی رژیم را مختل کرده و امکان رهگیری را از آن می‌گیرند و تمام خطوط ارتباطی و خدمات لوجستیکی آن را هم از کار خواهند انداخت.

در سناریوی شبیه‌سازی جنگ، به احتمال زیاد، یک اسکادران از پهپادهای یمنی با انهدام سامانه‌های پدافند هوایی دشمن، مقدمات ورود سایر پهپادها به داخل اراضی اشغالی را فراهم خواهند کرد. در گام بعدی، اسکادران سوم پهپادها عملیات شناسایی و بررسی شرایط حمله را آغاز می کنند.

این سناریوها در حالی مطرح هستند که گزارش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حکایت از آن دارند که انصار الله ثابت کرده است که توانایی و مهارت راه اندازی ویژه حملات گسترده و ویرانگر را دارد.

زرادخانه انصار الله

مرکز مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که انصارالله زرادخانه موشک‌های بالستیک و موشک‌های دریا به دریا و ناوگانی از پهپادهای تهاجمی را در اختیار دارد. همین امر ثابت می‌کند که پاسخ احتمالی آنها، به یک شکل نخواهد بود.

در گزارش الجزیره ادعا شده است که انصارالله زرادخانه موشکی خود را با کمک ایران توسعه داده است. بخشی از توانمندی‌ها موشکی آنها هم تولید داخل است. از این گذشته "آنها در سال 2014 هم به برخی نمونه‌های موشک دست یافته‌اند".

"شورای بین‌الملل خاورمیانه" که مقر آن در دوحه است، گزارشی را منتشر کرده‌ است با این مضمون که "زرادخانه موشکی انصار الله موشک‌های بالستیک ایرانی پیشرفته با برد 2000 کیلومتر را در اختیار دارد".

علاوه بر این، زرادخانه نظامی انصارالله شامل موشک‌های "طوفان" و "قدس-4" و نیز شامل مجموعه‌ای غنی از موشک‌های کروز با برد حدود 2000 کیلومتر و وزن نیم‌تُن هستند.

علاوه بر این، این گروه دارای پهپادهای بسیار متنوعی است، از جمله: "صمد 3" با برد 1500 تا 2000 کیلومتر و "صماد 4" با برد بیش از 2000 کیلومتر و پهپاد "وعید" با برد 2500 کیلومتر که به تل‌آویو نیز می‌رسد.

درباره نیروی دریایی، انصارالله زرادخانه‌ای دارد که شامل حدود 10 سامانه موشکی مختلف مانند موشک‌های بالستیک ضد کشتی با برد 500 کیلومتر و موشک‌های کروز با برد 800 کیلومتر است و دارای قایق‌های انتحاری از نوع "نذیر" و "عاصف" بوده و همزمان دارای یگان‌های دریایی است که توانمندی خود را در گذشته ثابت کرده‌اند.

بانک اهداف

انصارالله منطقه یافا (تل‌آویو) را ناامن اعلام، و تأکید کرده که فلسطین اشغالی در تیررس نیروهای یمنی است، لذا نسبت به حمله به اهداف حیاتی در عمق این سرزمین تردید نخواهد کرد.

سرتیپ "منیر شحاده" به الجزیره گفت که انصارالله با هدف قرار دادن مراکز استراتژیک، به حمله اسرائیلی پاسخی دردناک خواهند داد به ویژه با حمله به بانک اهداف در یافا از طریق حمله مشترک که در آن از پهپاد و موشک‌های مافوق صوت به طور همزمان استفاده می‌شود.

"معین مناع" تحلیلگر سیاسی، درباره بانک اهداف، گفت که همه نیروهای محور مقاومت در خارج از فلسطین اعم از حزب‌الله لبنان، انصارالله در یمن و مقاومت اسلامی در عراق در یک جبهه ایستاده‌اند که همان جبهه حمایت از مقاومت فلسطین در غزه است که در راس آن حماس و جهاد اسلامی قرار دارند.

وی افزود که حزب‌الله اطلاعات حساسی را از طریق انتشار کلیپ‌هایی از پهپاد "هدهد 1 و ۲ در اختیار رسانه‌ها قرار داد که شامل پایگاه‌های نظامی، تأسیسات راهبردی حیفا و جولان سوریه، انبارهای سلاح و موشک، بندر، فرودگاه، تاسیسات نظامی "رافائل" و نیروگاه، مخازن نفت و تأسیسات پتروشیمی حیفا است.

در این ویدیو ساختمان فرماندهی یگان زیردریایی، ناو "ساعر 4.5 " برای پشتیبانی لجستیکی و ناو "ساعر 5 " نیز به همراه تصاویر شناسایی هوایی پایگاه‌های اطلاعاتی، ستاد فرماندهی و اردوگاه‌ها جولان سوریه نمایان است.

شایان ذکر است که کابینه رژیم صهیونیستی به علت پرواز پهپاد بر فراز مناطق حساس تل‌آویو مانند سفارت آمریکا و هتل کمپینسکی که مقامات ارشد آمریکایی در سفر به فلسطین اشغالی در آنجا اقامت دارند، جلسه‌ای برگزار کرد.

پربیننده ترین خبرها