روس‌ها درباره پرونده امام موسی صدر چه می‌دانند؟

روس‌ها درباره پرونده امام موسی صدر چه می‌دانند؟
چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 18:41

روزنامه "الجمهوریه" نوشت: مساله ناپدید شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش به رغم تلاش‌های کمیته رسمی پیگیری و حتی پس از سرنگونی "معمر قذافی" در لیبی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

العالم- لبنان

خانواده امام موسی صدر تصمیم گرفته‌اند از طریق سفرهای خارجی این پرونده را مجدداً احیا کنند، آنان ابتدا به ایران رفته و در آنجا با تعدادی از مقامات تهران ملاقات کردند، سپس راهی مسکو شدند و خواستار همکاری روسیه برای مشخص شدن سرنوشت صدر شدند.

قرار است فردا دیداری بین خانواده صدر و "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه برگزار شود تا در آن درباره نتیجه این پرونده گفت‌و‌گو شود.

این خانواده حدود دو ساعت با پروفسور "ویتالی ناومکین" رئیس مؤسسه شرق‌شناسی روسیه ملاقات کردند.

وی با ابراز علاقه شدید به اندیشه امام صدر، پیشنهاد ترجمه سخنان و مقالات وی به ویژه کتاب ادیان در خدمت انسان را به زبان روسی توسط این موسسه مطرح کرد.

در این میان، "شوقی بونصار" سفیر لبنان در روسیه گفت: این پرونده برای افکار عمومی لبنان بسیار مهم است زیرا صدر سمبل ملی بود.

منابع مطلع نیز به الجمهوریه گفتند که در دیدار خانواده صدر با بوگدانف درباره امکان به دست آوردن اطلاعاتی از صدر پس از بازداشت هانیبال قذافی فرزند معمر قذافی بحث شد.

بوگدانوف خاطرنشان کرد که رژیم قبلی لیبی سرنگون و این کشور تجزیه شده است لذا این مساله دستیابی به حقیقت را دشوار می‌کند، به ویژه از آنجایی که کسانی که در زمان حاضر در لیبی قدرت را در دست دارند در زمان قذافی جزو مخالفان یا در خارج بودند لذا اطلاعات دقیقی درباره این پرونده ندارند و مسکو نیز فقط با "خلیفه حفتر" در لیبی در ارتبط است که او نیز اطلاع چندانی درباره این پرونده ندارد.

منابع گفتند که بوگدانوف توصیه کرد که تمرکز بر ارتباط با برخی از نمادهای رژیم سابق لیبی باشد که هنوز زنده‌اند و در خارج از لیبی هستند.

به نوشته این روزنامه، هیئت شامل پسر امام صدرالدین و دخترش "ملیحه صدر"، مخبر کمیته پیگیری، قاضی "حسن الشامی"، "ژوزف غزاله" مشاور حقوقی خانواده، و "فادی بودیه" هماهنگ‌کننده بازدیدهای رسانه‌ای است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها