جهاد اسلامی: سفر نتانیاهو به واشنگتن، پس از کناره گیری بایدن بی‌اهمیت است

پنج‌شنبه 4 مرداد 1403 - 18:25

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی گفت: به اذعان رسانه‌های عبری سفر نتانیاهو به آمریکا پس از کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی دیگر اهمیتی ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

هیثم ابوالغزلان رهبر جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با برنامه «مع الحدث» شبکه خبری العالم اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگر در حالی به ایالات متحده آمریکا رفته که به خوبی می‌داند که نمی‌خواهد حملات تجاوزکارانه به غزه به طور کامل متوقف شود و به توافقات آتش‌بس پایبند باشد.

وی افزود: به اذعان رسانه‌های عبری، سفر نتانیاهو به واشنگتن، به خصوص پس از کناره‌گیری بایدن از نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا اهمیتی ندارد.

ابوالغزلان خاطرنشان کرد: بنا به گزارش سایت «اسرائیل تودی» و کانال 12 رژیم صهیونیستی، نتانیاهو از بایدن درخواست کرده پس از پایان مرحله اول آتش‌بس، جنگ را از سرگیرد. وی تاکید کرد که نتانیاهو نیک می‌داند به توافق آتش‌بس یا حتی متن پیشنهاد ارائه شده توسط بایدن و مورد تاکید قطعنامه شورای امنیت، پایبند نخواهد بود.

این عضو ارشد جهاد اسلامی تصریح کرد: با کناره‌گیری بایدن از نامزدی در انتخابات و حادثه سوء قصد به ترامپ، دیگر مثل قبل زمینه فشار از سوی نتانیاهو به بایدن و کمپین انتخاباتی او وجود ندارد، بنابراین دیدار نتانیاهو با بایدن در این زمینه اهمیتی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ورود ارتش اشغالگر صهیونیستی به مرحله سوم، تلاشی از سوی این رژیم برای تظاهر به همسویی با تحرکات بینالمللی و فشارهای آمریکاست و می خواهد وانمود کند که به استانداردهای آمریکا متعهد است، اما آنچه در میدان اتفاق می‌افتد این است که کشتارها مرتب در حال افزایش است و حتی در این مرحله دشمن اسرائیلی از نزدیک غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد ولی مانند گذشته با واکنش‌های گسترده مواجه نمی شود.

ابوالغزلان در پایان گفتگو تاکید کرد که نتانیاهو به‌ویژه پس از حمله پهپادی یمن به تل‌آویو، می‌خواهد به دنیا نشان دهد که هنوز قوی است ؛ از این رو سعی می‌کند با حمله به الحدیده یمن، تصویری از پیروزی خود ترسیم کند.

پربیننده ترین خبرها