پزشکان آمریکایی درباره اوضاع غزه به بایدن چه گفتند؟

پزشکان آمریکایی درباره اوضاع غزه به بایدن چه گفتند؟
شنبه 6 مرداد 1403 - 08:51

45 پزشک و پرستار آمریکایی داوطلب در نامه‌ای سرگشاده خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و معاونش کامالا هریس، مشاهدات خود را از وضعیت باریکه غزه در حین کار در این منطقه – که از حدود 300 روز پیش زیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی است - تشریح کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش "الجزیره"، این پزشکان بر ضرورت عدم سکوت در برابر آنچه دیده‌اند تأکید کردند و گفتند که نمی‌توانند صحنه‌های دردناک از وضعیت زنان و کودکان در غزه را فراموش کنند.

آنها گفتند که تعداد شهدای غزه بسیار بیشتر از آماری است که وزارت بهداشت در این منطقه اعلام کرده است و برآورد می‌کنند که تعداد قربانیان جنگ بیش از 92 هزار نفر باشد، که این رقم وحشتناک معادل 4.6 درصد از جمعیت غزه است.

پزشکان آمریکایی در نامه خود اظهار داشتند که آنچه دیده‌اند، گواهی محکم بر نقض گسترده قوانین آمریکا و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه است.

آنها خواستار ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی و توقف حمایت‌های دیپلماتیک و اقتصادی تا رسیدن به آتش‌بسی دائمی شدند.

پزشکان در نامه خود تأکید کردند که "اسرائیل" به طور مستقیم و عمدی سیستم بهداشت و درمان در غزه را تخریب کرده است. آنها در این نامه نظامیان صهیونیستی را به تیراندازی عمدی به همکارانشان در بخش خدمات درمان در غزه یا ربودن و شکنجه آنها متهم کردند.

رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023، با حمایت گسترده آمریکا جنگی ویرانگر را علیه باریکه غزه به راه انداخته است که منجر به شهادت 39 هزار و 175 نفر و زخمی شدن 90 هزار و 403 نفر دیگر شده است، که بیشتر آنها زن و کودک هستند، به علاوه 10 هزار فلسطینی مفقود شده‌اند و خسارات شدیدی به زیرساخت‌های این منطقه وارد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای به بار آمده است.

پربیننده ترین خبرها