اعتراض شدید شهرک‌نشینان به حضور وزیران صهیونیست در «مجدل‌ شمس» +‌ فیلم

يکشنبه 7 مرداد 1403 - 16:21

ساکنان شهرک مجدل‌شمس در جولان اشغالی در اعتراض به وزرای کابینه نتانیاهو، آنها را جنایتکار جنگی توصیف کردند و خواستار خروجشان از شهرک شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

ساکنان شهرک صهیونیست‌نشین مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه با خشم نسبت به حضور وزرا و مقامات اسرائیلی به این منطقه برای شرکت در مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان بر اثر اصابت موشک به یکی از استادیومهای این شهرک اعتراض کردند و خواستار ترک شهرک از سوی آنها شدند.

کانال 13 اسرائیل اعلام کرد که معترضان خشمگین بر سر «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی فریاد زدند و درخواست کردند از آنجا برود.

یکی از یهودیان ساکن شهرک بر سر اسموتریچ فریاد زد: "از اینجا برو، جنایتکار! ما تو را در جولان نمی‌خواهیم."

یکی دیگر از ساکنان نیز خطاب به وزیران فریاد زد: "ما آرامش می‌خواستیم اما به آن نرسیدیم. ما دیگر از وعده‌های پوچ شما خسته شدیم."

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد که سفر وزرا و مقامات حزب لیکود از جمله ایدیت سلمان، نیر برکات و الی کوهن با هیاهوهای اعتراضی و تمسخرآمیز مردم شهرک مجدل‌شمس مواجه شد.

یک سرباز ذخیره دروزی که یونیفورم نظامی پوشیده بود به برکات وزیر اقتصاد اسرائیل گفت: "چرا حالا به اینجا آمدی؟! چند ماه است که به اینجا نیامده‌ای؟"

آمدی روی خون بچه‌های ما برقصی؟

این روزنامه ادامه داد که یک شهرک‌نشین دیگر به وزرای حاضر در مراسم گفت که برای رقصیدن روی خون بچه‌های ما به اینجا آمدی؟

برخی وزرا و مقامات اسرائیلی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه 12 نفری که - دیروز شنبه - در حادثه اصابت موشک کشته شدند، شرکت کردند.

رژیم اسرائیل مدعی شد حزب‌الله مسئول این حادثه است اما حزب‌الله ضمن تکذیب قاطعانه آن اعلام کرد که این حادثه به دلیل پرتاب موشک رهگیر توسط گنبد آهنین اسرائیل رخ داده است.

کانال 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعضای کنست با اعتراض شدید مردم شهرک مجدل‌شمس مواجه شدند. اهالی این شهرک حضور وزرا در این شهرک را صرفا برای اهداف تبلیغاتی دانستند و آنها را قاتل توصیف کردند.

بعدازظهر امروز هزاران نفر از ساکنان مجدل شمس در میان تدابیر شدید امنیتی و استقرار انبوهی از نیروهای پلیس ضد شورش رژیم صهیونیستی در مجاورت این شهرک و جاده‌های منتهی به آن، برای کشته‌شدگان عزاداری کردند.

پربیننده ترین خبرها