گزارش العالم از آغاز پیاده روی اربعین از جنوبی ترین نقطه عراق +فیلم

سه شنبه 9 مرداد 1403 - 12:44

زائران اربعین امام حسین (ع) به رغم گرمای سوزان تابستان، پیاده روی خود را از مبدأ رأس البیشه در جنوبی ترین نقطه عراق به سمت کربلای معلا آغاز کرده اند.

العالم - عراق

زائران اربعین امام حسین علیه السلام به منظور شرکت در مراسم اربعین در بیستم صفر، پیاده روی خود را از منطقه رأس البیشه در جنوبی ترین نقطه به سمت کربلا آغاز کردند.

نعیم عماد، یکی از زائران به خبرنگار العالم گفت: "ما حرکت خود را از سماوه شروع می کنیم. سوار قطار می شویم و در رأس البیشه پیاده می شویم. 10 روز طول می کشد که به سماوه برسیم و از آنجا به سمت کربلا پیاده روی می کنیم".

حمیده نوری از دیگر زائران هم می گوید: ما از رأس بیشه حرکت کرده ایم. این منطقه 600 کیلومتر از کربلا فاصله دارد. من از لبنان آمده ام. دکترها به من گفتند پایت درمان ندارد اما امام حسین علیه السلام مرا شفا داد.

زائران از کشورهای مختلف اسلامی در این منطقه مشرف بر خلیج فارس دور هم جمع شده اند تا پیاده روی خود را از این جا به سمت کربلا آغاز کنند.

کمال الدین شاهرو، زائر ایرانی در این پیاده روی دوربین خود را هم به همراه دارد تا این سفر عاشقانه به عشق امام حسین علیه السلام را از لحظه آغاز تا پایان، ثبت کند.

شاهرو به شبکه خبری العالم گفت: "پیاده روی امسال از رأس البیشه در فاو به سمت شهر بصره آغاز می شود. و از آنجا بخش اصلی سفر به سمت کربلا به مدت 24 روز ادامه می یابد و زائران ان شاء الله روز بیستم صفر به مقصد می رسند."

با توجه به استقبال گسترده زائران عرب و خارجی از این پیاده روی، تکاپوی گسترده مردم برای پذیرایی از زائران در خانه ها خود با انواع غذاها و نوشیدنی و خدمات دیگر هم آغاز شده است.

همزمان با آغاز پیاده روی، تدابیر امنیتی فرماندهان الحشد الشعبی به مرحله اجرا درمی آید. فرماندهی الحشد الشعبی از مشارکت بیش از 20 هزار نیروی امنیتی در طرح تأمین امنیت زائران عراقی و خارجی در مسیر پیاده روی خبرداد.

پربیننده ترین خبرها