شمار شهدای غزه به ۳۹ هزار و ۴۴۵ نفر رسید

شمار شهدای غزه به ۳۹ هزار و ۴۴۵ نفر رسید
چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 14:31

وزارت بهداشت فلسطین از تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و افزایش شمار شهدای باریکه غزه به ۳۹ هزار و ۴۴۵ نفر خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه ۴۵ نفر شهید و ۷۷ نفر دیگر مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، تا این لحظه نیز تعدادی از قربانیان زیرآوار و در خیابان‌ها مانده و نیروهای امدادی قادر به کمک‌رسانی به آن‌ها نیستند.

با احتساب این آمار، شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹ هزار و ۴۴۵ نفر و شمار مجروحان هم به ۹۱ هزار و ۷۳ نفر رسید.

جنایات رژیم صهیونیستی در حالی در باریکه غزه ادامه دارد که "ودانت پاتل" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظر گفته است: "از اسرائیل در دفاع از خود در برابر حماس، حزب‌الله و ایران حمایت می‌کنیم."

پیش از این نیز "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی در این‌باره که آیا آمریکا آماده کمک به اسرائیل در صورت وقوع جنگ در شمال سرزمین‌های اشغالی است؟ گفت که "اگر حزب الله لبنان به اسرائیل حمله کند، واشنگتن از اسرائیل دفاع خواهد کرد".

اخیرا روزنامه "رای الیوم" با اشاره به همسویی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه نوشت: اگر سلاح مرگبار و حمایت بی سابقه دیپلماتیک آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود، این رژیم هم اکنون پس از ۱۰ ماه از شروع جنگ علیه غزه، نفس‌های آخر خود را می‌کشید.

پربیننده ترین خبرها