شهید فؤاد شکر فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی لبنان کیست؟+فیلم

پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 - 10:45

شهید فؤاد شکر فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی لبنان 9 مرداد ماه 1403 درحمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمانی مسکونی در جنوب بیروت به شهادت رسید.

العالم - لبنان

رژیم صهیونیستی شب سه شنبه (9 مرداد ماه) در حمله هوایی به ساختمانی مسکونی در منطقه ضاحیه بیروت شهید فواد شکر را با شلیک سه موشک هدف عملیات تروریستی خود قرار داد.

حزب الله شب گذشته (چهارشنبه) شهادت فؤاد شکر (سید محسن) را تأیید کرد. جنبش حزب الله عصر امروز (پنج شنبه) پیکر "فؤاد علی شکر" فرمانده بزرگ خود را از مقابل مجتمع سید الشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت تشییع می‌کند.

در پایان مراسم وداع با پیکر شهید فؤاد شکر، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله طی سخنانی به تشریح مواضع سیاسی (لبنان) در قبال این جنایت بزرگ می پردازد.

شهید فؤاد شکر کیست؟

شهید فؤاد شکر در تاریخ 25/4/1961 در شهرک نبی شیث بقاع به دنیا آمد. وی از بنیانگذاران حزب الله به شمار می رود و نقش فعالی در تأسیس و سازماندهی نخستین گروه های مقاومت اسلامی در لبنان داشت. این فرمانده بزرگ حزب الله در اوایل دهه 80 در نبرد با نظامیان متجاوز صهیونیست حضور داشت و در سال 1982 در نبرد با ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی مجروح شد.

این شهید نقش مهمی در برنامه‌ریزی و اداره عملیات‌های بزرگ علیه نظامیان صهیونیست در لبنان داشت. او در دوران تأسیس حزب الله و در نیمه اول دهه نود، مسئول نظامی رده اول حزب الله بود.

شهید فؤاد شکر از سال 1992 تا 1995 در سازماندهی و اعزام نیروهای مسلح حزب الله برای کمک به مسلمانان بوسنی و هرزگوین شرکت داشت.

این شهید از زمان تأسیس شورای جهادی مقاومت اسلامی، عضو این شورا بود و از شروع عملیات طوفان الاقصی، عملیات نظامی پشتیبانی در جبهه لبنان را فرماندهی می کرد. او نهایتا در راه قدس و در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت در تاریخ 30/7/2024 به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها