الحوثي:رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایات فزاینده،خود را به نابودی قطعی نزدیک می کند

پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 - 21:08

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با بیان این که رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایات روز افزون، خود را به نابودی قطعی نزدیک می کند تاکید کرد که شهادت رهبران مقاومت تاثیر بسزایی در تشویق و ترغیب دیگران به ادامه این مسیر داشته به گونه ای که مسیر جهاد پیوسته پر رهروتر و تحقق دستاوردها روز به روز بیشتر شده است.

العالم-یمن

وی طی سخنانی درخصوص نبرد توفان الاقصی گفت: اسماعیل هنیه سهم بسزایی در خدمت به مساله فلسطین و مسیر آزادسازی فلسطین و مسجد الاقصی داشته است.

الحوثی افزود: شکر از فرماندهان شجاع امت اسلامی بود که سابقه پرافتخاری از مبارزه را در دهه های گذشته در مبارزه با دشمن صهیونیست دارد و شهادت ایشان و این پایان مبارک و این پیروزی بزرگ برای شهید اسماعیل هنیه را بعد از دوران طولانی مجاهدت تبریک می گویم .

الحوثی گفت: شهید هنیه سهم عمده و برجسته ای در خدمت به قضیه و آرمان عادلانه و مقدس فلسطین و مسیر آزادسازی فلسطین و مسجد الاقصی داشته است.

وی افزود: به خانواده شهید هنیه که شهدای زیادی را تقدیم مقاومت کرده است، تسلیت می گوییم وهمچنین به حماس و همه گروه های مقاومت و ملت فلسطین این ضایعه را تسلیت می گوییم.. به خانواده شهید فواد شکر نیز صمیمانه تسلیت می گوییم و این ضایعه را به حزب الله و دبیر کل حزب الله و ملت لبنان و نیز به خانواده های شهدای عزیز و مقاومت در عراق که درتجاوز آمریکا به شهادت رسیدند، تسلیت می گویم.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: جنایت های اسرائیل و شریک آمریکایی آن هر اندازه ای که باشد بازهم از عزم و اراده رزمندگان و ملت های مبارز نخواهد کاست. در تاریخ جنبش حماس دشمن با هدف قرار دادن شیخ احمد یاسین و الرنتیسی نتوانست در عزم و اراده مبارزه این جنبش خللی ایجاد کند ونیز نتوانست شراره مبارزه و جهاد را در وجود آنان خاموش کند.

وی افزود: شهادت رهبران مقاومت تاثیر زیادی در تشویق مبارزان و رزمندگان مقاومت برای ادامه مسیر مقاومت داشته و موجب تقویت جهاد بیش از پیش شده است و هدف قرار دادن فرماندهان حزب الله موجب سستی و ضعف این جنبش نشده بلکه بر عزم و اراده آنان در مسیر مبارزه افزوده و موجب موفقیت های بیشتر آنان شده است.

ترور هنیه تعرض آشکار به همه قوانین و مقررات است

الحوثی تاکید کرد که جنایت های صهیونیست ها موجب تقویت عملکرد جبهه های جهاد و مبارزه خواهد شد. جنایت هدف قرار دادن و ترور اسماعیل هنیه در راستای تشدید تحولات منطقه بعد از بازگشت نتنیاهو از امریکا صورت گرفت. اسماعیل هنیه درحالی هدف قرار گرفت که درقالب هیاتی به همراه هیات هایی از بیش از ۸۰ کشور برای حضور در مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمان در ایران حضور داشت.

الحوثی تاکید کرد که جنایت ترور هنیه تعرض آشکار به همه قوانین و مقررات و حد و مرزهاست؛ جنایتی فجیع که با قلدری و ذلت صورت گرفته است؛ جنایت هدف قرار دادن و ترور هنیه ، اروپایی ها و برخی از کشورهای عربی را که حتی حاضر نشدند موضعی در حد محکوم کردن اتخاذ کنند ، رسوا کرد. این درحالیست که بسیاری از کشورها این جنایت را محکوم کردند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: ترور فرماندهان مقاومت نه تنها از عزم رزمندگان و نیروهای مقاومت برای مبارزه و جهاد نمی کاهد ، بلکه برعکس نتیجه ای معکوس دربرخواهد داشت.

وی افزود: جنایت حمله به ضاحیه درجنوب بیروت و هدف قرار دادن فواد شکر تعرضی آشکار و تنشی خطرناک بود.

آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

الحوثی گفت: عامل تشدید تنش و وخامت اوضاع و ادامه جنایت های رژیم اسرائیل به سفر نتانیاهوی جنایتکار به امریکا مربوط می شود و همزمان با آن امریکا تحرکاتی را در خلیج فارس و دریای مدیترانه انجام می دهد.

امریکا شریک جرم اسرائيل است و درعین حال فریبکار است و از لزوم جلوگیری از گسترش جنگ سخن می گوید و از دشمن حمایت و در گسترش جنایت با آن همکاری می کند.

وی گفت: آمریکا دست اسرائیل را برای انجام هر کاری که بخواهد ، باز گذاشته و این درحالیست که ادعا می کند خواهان متشنج تر شدن اوضاع نیست و به خویشتنداری دعوت می کند.

الحوثی تصریح کرد که نقش اروپا هم تلاش برای کنترل اوضاع است و دراین میان موضع محور قدس و جهاد و مقاومت واضح است که براساس آن، باید از راه نظامی به جنایت های خطرناک و اقدامات تنش زای اسرائیل پاسخ داد.

موضع ایران و سایر اعضای محور مقاومت درقبال صهیونیست ها شفاف است

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و سایر طرف های محور مقاومت مواضع مشخصی دارند که مبنای آن تلاش برای پاسخ به تجاوز صهیونیست هاست اما هیچ موضعی را از سوی اتحادیه عرب شاهد نبودیم که این جنایت های فجیع را آشکارا محکوم کند.

وی افزود: برخی حکومت های عربی بعد از تیراندازی به سوی ترامپ و صدمه دیدن گوش وی ، به سرعت بیانیه هایی را در محکومیت این اقدام صادر کردند درحالیکه هیچ بیانیه ای درمحکومیت ترور رهبران مقاومت صادر نکرده اند. ترور فرماندهان شهید؛ هنیه و شکر اقدامی خطرناک از سوی اسرائیل و امریکا برای متشنج کردن اوضاع است.

الحوثی گفت: راه کار درست طرح قرانی - اسلامی وجهاد در راه خداوند برای مقابله با دشمن جنایتکار اسرائیلی - یهودی است. رسانه های برخی کشورهای عربی اقدام اسرائیل در ترور برخی از رهبران مقاومت را پیروزی برای اسرائيل قلمداد کردند این درحالی است که اقدام اسرائيل طی ده ماه گذشته در تجاوز به غزه نشان دهنده ماهیت واقعی و وحشیانه این رژیم است.

وی افزود: غربی ها نیز درقبال اقدامات اسرائیل علیه اعراب و مسلمانان کاری انجام نمی دهند بلکه تلاش های زیادی با هدف کنترل واکنش به ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر صورت می گیرد؛ اروپایی ها تلاش می کنند ایران را تحت فشار سیاسی قرار دهند تا واکنشی نمادین و به اندازه ی خواست اسرائیل به ترور اسماعیل هنیه در تهران داشته باشد.

آینده امت اسلامی و عربی در گرو جهاد در راه خداست

الحوثی گفت: تکیه به نهادهای بین المللی جایز نیست زیرا هیچ نتیجه و فایده ای ندارد و به هیچ وجه مانع از جنایت های اسرائیل نمی شود.

وی افزود: اگر موضع امت (اسلامی و عربی) دربرابر جنایتی مشخص ضعیف و محدود باشد، این مساله موجب می شود که رژیم دشمن برای ارتکاب جنایت های بیشتر تشویق شود.

الحوثی گفت: آینده امت اسلامی و عربی در گرو جهاد در راه خدا و مبارزه با دشمن صهیونیستی است زیرا این رژیم رژیمی جنایتکار است ملت های عربی و اسلامی را هدف قرار می دهد.

نبرد با دشمن قطعی است

وی خاطرنشان کرد که نبرد با دشمن قطعی است و درعین حال نابودی آن نیز قطعی و حتمی است.

رهبر انصارالله یمن گفت: دراین مرحله مهم وسرنوشت ساز حضور گسترده مردمی و برگزاری فعالیت های مختلف از جمله برگزاری راه پیمایی وتجمع و تظاهرات مهم و نشان دهنده شرف و کرامت انسانی است.

وی تاکید کرد که تحولات آتی به نفع اسرائيل و حامیان آن نخواهد بود و موجب خفت و خواری آنان خواهد شد؛همه ی اقشار ملت عزیز را به حضور گسترده و میلیونی در روز جمعه در صنعاء و سایر استان ها و مناطق دعوت می کنم.

پربیننده ترین خبرها