سازمان ملل: حجم آوار جنگ غزه ۱۴ بار بیشتر از جنگ‌های قبلی است

سازمان ملل: حجم آوار جنگ غزه ۱۴ بار بیشتر از جنگ‌های قبلی است
شنبه 13 مرداد 1403 - 11:13

یک مرکز ماهواره ای وابسته به سازمان ملل حجم ویرانه‌های ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه را ۱۴ بار بیشتر از جنگ‌های قبلی اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، سازمان ملل اعلام کرد: جنگ باریکه غزه و آوار و ویرانی ناشی از آن ۱۴ بار بزرگتر و بیشتر از جنگ‌های دیگری است که علیه باریکه غزه از سال ۲۰۰۸ رخ داده است و این ارزیابی کامل پایگاه تحلیلی ماهواره ای وابسته به سازمان ملل (یونوست) است که نتایج آن نشان می دهد از زمان آغاز جنگ، حدود دو سوم ساختمانها در باریکه غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

این ارزیابی طبق تصاویر جمع آوری شده در ششم ژوئیه و مقایسه آن با تصاویر گرفته شده در ماه می ۲۰۲۳ است.

این مرکز وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: ۳۰ درصد از ساختمانها به طور کامل، ۱۲ درصد به شکلی خطرناک، ۳۶ درصد به طور متوسط و ۲۰ درصد به شکل جزیی آسیب دیده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل افزود که تاثیر جنگ بر زیرساخت های شهری کاملا آشکار بوده و هزاران منزل آسیب دیده است.

همچنین سازمان ملل حجم ویرانه های ناشی از جنگ را ۴۱.۹ میلیون تن برآورد کرده که ۱۴ بار بیشتر از آوار ناشی از جنگ های دیگر باریکه غزه از سال ۲۰۰۸ است.

طبق این برآورد، ۱۱۴ کیلوگرم آوار در هر مترمربع در نوار غزه وجود دارد و این جدیدترین برآورد از میزان آسیب ناشی از جنگ کنونی رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) است که بیش از ۱۳۰ هزار شهید و زخمی که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می دهند و دهها هزار مفقود فلسطینی برجای گذاشته است.

رژیم صهیونیسی با نادیده انگاشتن جامعه جهانی همچنان قطعنامه های شورای امنیت درباره توقف جنگ و رای دیوان بین المللی درباره ممانعت از کشتار جمعی و بهبود اوضاع بشری در غزه را نادیده می گیرد .

پربیننده ترین خبرها