جنگ زرگری بایدن و نتانیاهو

شنبه 13 مرداد 1403 - 12:13

رئیس‌جمهوری آمریکا امیدوارانه و از طریق رویارویی نمایشی با نخست‌وزیر اسرائیل تلاش می‌کند که از شدت پاسخ ایران و حزب‌الله بکاهد؛‌ زیرا می‌داند که نه واشنگتن و نه تل‌آویو آماده جنگ گسترده نیستند.

العالم- فلسطین اشغالی

"عصمت منصور" کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با تلویزیون العالم، به هماهنگی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درخصوص حمله تروریستی به تهران و ضاحیه جنوبی بیروت اشاره کرد و اظهار داشت:‌ نه "جو بایدن" و نه دیگر مقامات سیاسی در آمریکا نمی‌خواهند وارد جنگ جهانی سومی بشوند که نه تنها منطقه و بلکه ماهیت نظم بین‌المللی و اوضاع جهان را دستخوش تغییرات خواهد کرد.

او افزود:‌ چنین جنگی نه تنها مدنظر محافل سیاسی در آمریکا نیست بلکه با سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آمریکا نیز هم‌خوانی ندارد؛ زیرا ورود به جنگ‌ها پرهزینه، فرسایشی و بدون دستاورد خواهد بود.

این کارشناس سیاسی ابراز عقیده کرد که ایالات متحده به "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتمادی ندارد ولی اگر اقدامات نتانیاهو از ترور فرماندهان مقاومت گرفته تا جنگ در غزه، چشم‌انداز سیاسی داشت آمریکا با او هم‌گام می‌شد.

عصمت منصور در ادامه تأکید کرد: بایدن و نتانیاهو از طریق این رویایی نمایشی می‌خواهند که از حدت و شدت پاسخ ایران و حزب‌الله به ترورهای اخیر رژیم اشغالگر بکاهند و نگذارند این پاسخ به جنگ گسترده‌ای منتهی شود؛ زیرا جنگ همه چیز را تغییر خواهد داد در حالی‌که آمریکا و اسرائیل برای چنین سناریویی آمادگی ندارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها