گزارش العالم از تجمع اردوگاه های فلسطینی در دمشق در حمایت از غزه و اسرای فلسطینی

يکشنبه 14 مرداد 1403 - 12:31

به مناسبت روز جهانی همبستگی با غزه و اسرای فلسطینی که به پیشنهاد شهید اسماعیل هنیه به این نام، نامگذاری شده است، اردوگاه های فلسطینی در سوریه صحنه تجمع های مردمی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه بود. شرکت کنندگان در این تجمع، خواستار مداخله جهانیان برای توقف نسل کشی در فلسطین شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

همزمان اردوگاه های فلسطینی در دمشق و حومه آن در راستای اعلام همبستگی با شهروندان غزه، و محکومیت تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر، تجمع کردند.

احمد حلاوه، از مسئولان جنبش جهاد اسلامی در اردوگاه خان دنون گفت: "ما در پاسخ به ندای هم‌وطنانمان در غزه در اینجا جمع شده ایم تا اعلام کنیم که هموطنانمان را تا آزادی فلسطین تنها نمی گذاریم."

علاء قاسم، عضو جبهه مرکزی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم گفت: "این موضوع مختص آزادگان جهان است و جامعه بین الملل باید قاطعانه در کنار ملت فلسطین که از 10 ماه پیش در معرض سیاست های نسل کشی و زمین سوخته بایستد".

شرکت کنندگان در این تجمع در اردوگاه خان دنون، یکی از مهمترین اردوگاه های فلسطینی در حومه دمشق، حملات رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت و ترور شهیدان اسماعیل هنیه و فؤاد شکر را محکوم کرد و این رژیم به پاسخ دندان شکن از سوی همه محور مقاومت تهدید کردند.

آمنه حلاوه، مسئول امور زنان در جنبش جهاد اسلامی همه گفت: "زنان و کودکان و سالخوردگان را قتل عام می کنند و ما در اینجا با غرور و افتخار اعلام می کنیم که از حق و حقوق خود دست نمی کشیم و از هموطنان و اسرای خود حمایت می کنیم و به اذن خدا به فلسطین برخواهیم گشت".

قاسم حسین، نماینده انجمن دوستی فلسطین و ایران در اردوگاه خان دنون هم گفت: "ما از همین جان محبت و قدردانی خود را از هموطنانمان در غزه و سراسر فلسطین اعلام می کنیم و در کنار ملت فلسطین تا بیرون راندن اشغالگران می ایستیم".

امروز در نخستین سالگرد همبستگی با غزه و اسرای فلسطینی – که توسط شهید اسماعیل هنیه به این نام نامگذاری شد – همه اردوگاه های فلسطینی در سوریه با اعلام حمایت از هموطنان خود در غزه و سراسر فلسطین اعلام کردند که خود را بخشی از این نبرد تاریخی در برابر رژیم صهیونیستی تا آزادی کامل فلسطین می دانند.

پربیننده ترین خبرها