هفتمین پهپاد جاسوسی آمریکایی بر فراز یمن هدف قرار گرفت؛

بیانیه نیروهای مسلح یمن در باره سرنگونی پهپاد آمریکایی MQ-9/ کشتی گروتن هدف حمله موشک بالستیک قرار گرفت

بیانیه نیروهای مسلح یمن در باره سرنگونی پهپاد آمریکایی MQ-9/ کشتی گروتن هدف حمله موشک بالستیک قرار گرفت
يکشنبه 14 مرداد 1403 - 16:54

نیروهای پدافند هوایی یمن یک فروند پهپاد جاسوسی MQ-9 آمریکایی را با موشک زمین به هوای ساخت داخل سرنگون کردند، این هفتمین پهپاد سرنگون شده از این نوع است. 

العالم ـ یمن

بنابر این گزارش، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح لحظاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای پدافند هوایی یک فروند پهپاد MQ-9 آمریکایی را در حین انجام عملیات در حریم هوایی استان صعده با موشک زمین به هوای ساخت داخل سرنگون کردند.

وی گفت: این پهپاد هفتمین پهپاد آمریکایی از نوع خود است که در جریان نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از غزه هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

در ادامه بیانیه نیروهای مسلح خاطرنشان شده است: نیروی دریایی و موشکی همچنین عملیات نظامی مشترکی را انجام دادند که کشتی گروتن در خلیج عدن را با تعدادی موشک بالستیک هدف قرار داده و این حمله با اصابت دقیق همراه بوده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه همچنین تصریح کرد: این کشتی هدف قرار گرفت زیرا شرکت مالک آن تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرد.

خبر سرنگونی این پهپاد جاسوسی آمریکایی درحالی منتشر شده است که رژیم صهیونیستی در انتظار حملات انتقام جویانه ایران و محور مقاومت در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در تهران و فرمانده ارشد حزب الله لبنان است.

پربیننده ترین خبرها