حماس: بمباران مدارس غزه بیانگر ادامه نسل‌کُشی فلسطینیان است

حماس: بمباران مدارس غزه بیانگر ادامه نسل‌کُشی فلسطینیان است
يکشنبه 14 مرداد 1403 - 20:39

جنبش حماس در واکنش به بمباران دو مدرسه دیگر در نوار غزه، تأکید کرد که بمباران این مدارس نشاندهنده تداوم نسل‌کُشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی است.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش حماس به بمباران دو مدرسه «النصر» و «حسن سلامه» در غرب شهر غزه واکنش نشان داد.

این جنبش تأکید کرد که بمباران این مدارس بیانگر ادامه نسل‌کُشی فلسطینیان و نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی است.

در بیانیه این جنبش آمده است: رفتار تروریستی و جنایتکارانه رژیم اشغالگر ایجاب می‌کند که جامعه جهانی و کشورهای عربی و اسلامی به مسئولیت خود در قبال آن عمل کنند.

حماس افزود: توهم به زانو درآوردن و تسلیم کردن فلسطینیان که نتانیاهو و سرسپردگان آن در سر خود می‌پرورانند، به زودی بر سر رژیم متزلزل و بحران‌زده و ارتش شکست‌خورده اسرائیل ویران خواهد شد.

رسانه‌های فلسطین امروز اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود دو مدرسه «النصر» و «حسن سلامه» را هدف حملات هوایی خود قرار داد که این حمله تا به این لحظه دست‌کم ۳۰ شهید و ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است و احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

در همین راستا، «محمود بصل» سخنگوی دفاع شهری در غزه اعلام کرد: وضعیت شهر غزه سخت و غم انگیز است و ۸۰ درصد شهدا و مجروحان مدارس النصر و حسن سلامه کودک هستند.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۳۰۳ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین نیز جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) تاکنون، بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تعداد مجروحان این جنایات را بیش از ۹۱ هزار نفر اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها