هزینه میلیاردها دلاری رژیم صهیونیستی برای مقابله با پاسخ نظامی ایران

هزینه میلیاردها دلاری رژیم صهیونیستی برای مقابله با پاسخ نظامی ایران
سه شنبه 16 مرداد 1403 - 07:24

رژیم صهیونیستی برای مقابله با حمله نظامی ایران به فلسطین اشغالی، شروع به پرداخت هزینه‌های مالی سنگینی کرده، به‌گونه‌ای که یک روزنامه عبری‌زبان میزان این هزینه‌ها را میلیاردها دلار تخمین زده است.

العالم- فلسطین اشغالی

روزنامه اقتصادی "گلوبز" هزینه‌های مربوط به مقابله با پاسخ انتقام‌جویانه ایران به رژیم اسرائیل را میلیاردها دلار تخمین زده که این رقم نزدیک به هزینه‌های دفع حمله تهران به فلسطین اشغالی (عملیات وعده صادق) در ماه آوریل گذشته است.

البته این هزینه‌ها میان رژیم صهیونیستی و پدرخوانده‌‌اش، آمریکا تقسیم می‌شود؛ زیرا واشنگتن حضور نیروهای خود را در منطقه خاورمیانه برای حفاظت از سربازان خود و همچنین حمایت نظامی گسترده از اسرائیل تقویت کرده است.

بنا به گزارش روزنامه گلوبز، اسرائیل در چارچوب آمادگی خود برای مقابله با حمله مورد انتظار ایران، سامانه‌های دفاع موشکی‌اش را آزمایش کرده است.

به‌عنوان مثال، هفته گذشته ارتش اسرائیل سامانه رهگیر دوربرد (LARD) را با موفقیت آزمایش کرد. در این آزمایش، یک موشک LARD به سمت هدفی که به نظر می‌رسد از نظر اقتصادی استراتژیک باشد، شلیک شد. این روزنامه احتمال داده که این هدف یک سکوی حفاری گاز فرضی در دریای مدیترانه بوده است.

این سامانه دفاع موشکی برای دفاع در برابر انواع تهدیدها از جمله موشک‌های کروز، ضد کشتی و بالستیک طراحی شده است.

موشک LRAD بخشی از سیستم دفاعی Barak MX است که شامل موشک‌های میان‌برد با بردی تا ۷۰ کیلومتر است. به نوشته گلوبز، در صورت حمله مجدد ایران به فلسطین اشغالی، این سامانه ممکن است برای اولین بار در تاریخ اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، به نقل از یک منبع تخمین زده که هزینه استفاده از سامانه LARD بیشتر از هزینه استفاده از سیستم پدافند هوایی "فلاخن داوود" است که ۷۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

همچنین هزینه سامانه LARD نسبت به موشک‌های رهگیر هوا به هوا که توسط هواپیماهای جنگی علیه پهپادها شلیک می‌شوند و هزینه آن‌ها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار است، بسیار بالا‌تر است.

هزینه‌های آمریکایی

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا تصمیم به اعزام جنگنده‌های پیشرفته از نوع اف-۲۲ به خاورمیانه گرفته است. آمریکا این جنگنده‌ها را به هیچ کشوری نمی‌فروشد.

جنگنده‌های پیشرفته اف-۲۲ به دلیل توانایی‌های زیادی که دارند، از جمله جنگ در هر شرایط جوی و قابلیت پنهان شدن از رادارها، شناخته می‌شوند. با این حال، این جنگنده‌ها هزینه زیادی دارند. قیمت هر یک از این جنگنده‌ها ۳۵۰ میلیون دلار است و هزینه هر ساعت پرواز آن‌ها ۶۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد چهارشنبه گذشته ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دکتر "مسعود پزشکیان" به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، "فواد شکر" از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.

درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

پربیننده ترین خبرها