عذرخواهی"متا" از نخست‌وزیر مالزی در ارتباط با شهید هنیه

عذرخواهی
سه شنبه 16 مرداد 1403 - 10:48

شرکت "متا پلتفرم" به دلیل حذف محتوای صفحه کاربری ​​نخست‌وزیر مالزی در فیس‌‌بوک و اینستاگرام، که در ارتباط با ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس بود، عذرخواهی کرد.

العالم - آسیا

رویترز به نقل از سخنگوی شرکت متا اعلام کرد محتوای صفحات کاربری "انور ابراهیم" نخست‌وزیر مالزی در فیس‌بوک و اینستاگرام بازگردانده شده است.

انور ابراهیم× پنجشنبه گذشته ویدئویی از تماس تلفنی با یکی از رهبران حماس منتشر کرده بود که طی آن شهادت "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفته بود ولی این شرکت بزرگ صاحب "سوشال مدیا" آن را حذف کرد و نخست‌وزیر مالزیی پس از حذف ویدئو بارگذاری شده‌اش، این اقدام متا را "غیرمحترمانه" و "توهین به آرمان مردم فلسطین" خواند.

در توضیح بیشتر این خبر گفته می‌شود که کشور مالزی شکایتی را به شرکت متا به دلیل حذف محتوای ویدیویی از ملاقات اخیر نخست‌وزیر انور ابراهیم با شهید هنیه، ارائه کرده بود و شرکت متا در آن زمان در پاسخ به این شکایت مدعی شده بود که هیچ عمدی در خاموش کردن صداهای مشابه در پلتفرم فیس‌بوک در کار نبوده و نیست و هیچ محتوایی را که از فلسطینی‌ها حمایت کند محدود نکرده است.

طبق این گزارش، "متا" قبلا جنبش مقاومت اسلامی حماس را به‌عنوان "سازمان خطرناک" طبقه‌بندی نموده، و محتوایی که در تمجید این جنبش در پلتفرم‌های خود بار گذاری شود را ممنوع کرده است..

پربیننده ترین خبرها