سناریوی جدید آمریکا برای ناامن کردن عراق از طریق داعش

سناریوی جدید آمریکا برای ناامن کردن عراق از طریق داعش
سه شنبه 16 مرداد 1403 - 13:13

یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق درباره فشارهای آمریکا به طرف‌های ذی‌نفوذ در دولت بغداد به منظور موافقت با بازگشت بیش از ۸ هزار خانوارهای وابسته به داعش از اردوگاه الهول سوریه به عراق ، هشدار داد.

العالم- عراق

این منبع امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری "المعلومه" تصریح کرد: هدف از طرح جدید آمریکایی‌ها ناامن و بی‌ثبات کردن عراق و بسترسازی برای ابقای نیروهای اشغالگر آمریکایی در خاک عراق است. "

این در حالی است که رهبران امنیتی در عراق این طرح را قویا محکوم کرده‌اند. همچنین تعدادی از بزرگان و سرشناسان عشایر استان الانبار نیز تهدید کرده‌اند که در صورت بازگشت خانواده‌های تروریست‌های داعشی به مناطقی در عراق، آنها را خواهند کشت.

در این راستا، "علی عباس" سخنگوی رسمی وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق اعلام کرد که مقدمات خروج مجموعه جدیدی از خانواده و عناصر وابسته به تروریست‌های عراقی داعش از اردوگاه الهول سوریه، که شامل حدود 20 هزار نفر است در حال انجام است که بر اساس آن، تاکنون 10 هزار عراقی از این عناصر بازگشته‌اند، و کاروان دیگری از آن ها به زودی به عراق بازگردانده می‌شوند.

"احمد شهید الشمری" از اعضای "الحراک القانونی" با اشاره با این نکته که آمریکا یدی طولای در آزادی تروریست‌ها و افراط‌گرایان از زندان‌های عراق برای پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوریه را دارد، گفت کسانی که خواستار گنجاندن تروریست‌ها در قانون عفو عمومی هستند، خود شریک داعشند.

الشمری، با اشاره به اینکه برخی از جریان های سیاسی در عراق همزمان با آزادی تروریست ها از اردوگاه الهول سوریه خواستار عفو عمومی هستند، ادامه داد: تلاش برای آزادی عناصر وابسته به تروریست‌های داعش به دستور اشغالگران آمریکایی و دقیقا پس از درخواست پارلمان برای پایان حضور نظامی آنها در عراق صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها