انتقادات شدید اللحن دولت انگلیس از ماسک.. ماجرا چیست؟

انتقادات شدید اللحن دولت انگلیس از ماسک.. ماجرا چیست؟
سه شنبه 16 مرداد 1403 - 14:08

دولت انگلیس به دلیل حوادث چند روز اخیر در کشور، "ایلان ماسک" میلیاردر معروف را به شدت مورد انتقاد قرار داد و او را به نقش داشتن در وقوع اعمال خشونت‌آمیز شهروندان افراط‌گرا و نژادپرست متهم کرد.

العالم - اروپا

دولت انگلستان به رهبری "کایر استارمر"، یک هفته پس از ناآرامی‌هایی که با کشته شدن سه دختر در دوشنبه گذشته و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در مورد عامل جنایت منجر شده، گفت "ماسک شایعه‌ای مبنی بر اینکه انگلیس به سمت جنگ داخلی پیش می‌رود، را راهبری کرده است".

گفته می‌شود ایلان ماسک، روز یکشنبه در شبکه اجتماعی که خود مالک آن است، نوشته بود" جنگ داخلی در انگلیس اجتناب‌ناپذیر است".. او این ادعا را در پاسخ به اظهارنظرهای برخی کاربران که گفته‌اند "این نتیجه مهاجرپذیری و مرزهای باز است" مطرح کرده است.

"دیو پاریس" سخنگوی دولت نیز در انتقاد از این توییت ماسک، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "هیچ توجیهی برای اینچنین اظهاراتی وجود ندارد و هرکسی که به این خشونت دامن می‌زند، چه به صورت آنلاین و چه حضوری، ممکن است تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و به زندان محکوم شود".

گفتنی است اعتراضات سازماندهی شده توسط انجمن دفاعی راست افراطی انگلیس در پی وقوع یک حادثه چاقوکشی که در اوایل هفته جاری در شهر "ساوت پورت" رخ داد، تشدید شده است. در این تجمعات اعتراضی گروه نژادپرست ضد مهاجرتی " امید نه نفرت"، بیش از 30 فراخوان از طریق شبکه‌های اجتماعی و در حجمی گسترده، را با شعار "مهاجرپذیری دیگر بس است" برای شهروندان وکاربران در تمامی شهرهای انگلیس ارسال کرده بودند.

در پی حادثه حمله با چاقو که در آن سه کودک کشته و ۱۰ نفر دیگر از جمله هشت کودک مجروح شدند، حساب‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت های خبری راست افراطی ادعا کرده بودند که مظنون یک پناهنده مسلمان است که سال گذشته به کشور آمده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها