لحظه به لحظه با 306مین روز حملات به غزه و کرانه باختری فلسطین

لحظه به لحظه با 306مین روز حملات به غزه و کرانه باختری فلسطین
چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 11:14

رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) در سیصدو ششمین روز حملات جنایتکارانه به غزه و کرانه باختری بار دیگر با بمباران منازل فلسطینیان دست به جنایت زد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) خانه‌ای را در محله التفاح در شرق غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۳ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

درهمین حال منابع پزشکی اعلام کردند یک فلسطینی در حمله اشغالگران صهیونیست به نزدیکی روستای عاطوف در کرانه باختری فلسطین هدف قرار گرفته شد و به شهادت رسید.

به دنبال تداوم جنایتگری رژیم صهیونیستی، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پیامی شدیداللحن به همپیمانان رژیم اشغالگر صهیونیستی از آن‌ها خواست جلوی ادامه جنایات این رژیم را بگیرند.

فیدان گفت: "اسرائیل" رهبر حماس را ترور کرده و آمریکا از ما می‌خواهد برای ممانعت از وقوع جنگ مداخله کنیم، بازی آمریکایی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات "اسرائیل" دیگر کسی را فریب نمی‌دهد و من به کشورهای غربی هشدار می‌دهم که وضعیت روحی ملت‌های منطقه آماده انفجار است.
تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه دیروز (سه شنبه) با اعلام آخرین آمار جنایتگری رژیم صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (15 مهر ماه 1402) تا این لحظه، ۳۹ هزار و ۶۵۳ نفر به شهادت رسیده‌اند.

همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۹۱ هزار و ۵۳۵ نفر رسیده است.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 306 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:14 | یحیی السنوار، جانشین شهید هنیه و رئیس دفتر سیاسی حماس: ما صدها کیلومتر تونل و هزاران موشک داریم؛ اگر ایران نبود به اینجا نمی‌رسیدیم

سنوار

برخلاف برادران عرب، ایران به ما پول و اسلحه و تخصص داد. دولت‌‌های عربی درهای‌شان را به روی ما بستند و گفتند اول با آمریکایی‌ها صحبت کنید.

18:25 | سرایا القدس یک پهپاد اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورد

سرایا القدس اعلام کرد پهپاد اسرائیلی که در حال جمع‌آوری اطلاعات از منطقه «خان یونس» در جنوب نوار غزه بود، به دام نیروهای مقاومت افتاد.

17:59 | شهادت 22 فلسطینی در حملات" اسرائیل "به مناطق مختلف غزه

منابع پزشکی الجزیره: در حملات مستمر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه از صبح امروز 22 فلسطینی به شهادت رسیدند

17:32 | اخوان المسلمین اردن انتخاب سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس را تبریک گفت

جماعت اخوان المسلمین اردن انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به جای شهید اسماعیل هنیه (رحمه الله) را تبریک گفت.

اخوان المسلمین اردن تاکید کرد که انتخاب سنوار بیانگر قدرت حماس و نهادینه شدن شورا در این جنبش و پایبندی آن به پروژه مقاومت به عنوان گزینه‌ای اصیل برای آزادسازی کل سرزمین فلسطین از بحر تا نهر به رغم شهادت رهبران این جنبش است.

17:31 | فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در تل آویو کاملا خالی از مسافر

فرود

در پی لغو پروازهای بیشتر شرکت‌های هوایپمایی خارجی به مقصد فلسطین اشغالی، فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در تل آویو کاملا خالی از مسافر است

17:28 | نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی یورش برده و با شلیک گسترده گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند

سرکوب

17:23 | جنبش نجباء: السنوار خلفی صالح برای هنیه است| همکاری بی‌حد و مرز با حماس را ادامه می‌دهیم

مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با انتشار بیانیه‌ای، انتخاب برادر مجاهد «یحیی السنوار» به ریاست دفتر سیاسی حماس را به این جنبش و تمام محور مقاومت تبریک گفت.

16:51 | حمله توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به پایگاه اسرائیلی الراهب

مقاومت لبنان امروز چهارشنبه، از هدف قرار دادن پایگاه نظامی اسرائیلی الراهب در مرز فلسطین اشغالی و لبنان خبر داد.

15:46 | برافراشتن پرچم فلسطین در جریان اعتراضات دانشجویی در بنگلادش

15:45 | مقاومت پهپاد اسرائیلی را تحت کنترل گرفت

گروهان‌های قدس اعلام کرد که یک فروند پهپاد اسرائیلی را حین انجام عملیات جاسوسی در آسمان خان یونس در جنوب نوار غزه تحت کنترل گرفته است.

15:44 | یک شهید و ۴ مجروح در حمله ارتش صهیونیستی به شهرکی در جنوب لبنان

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در حمله ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهرک جویا در جنوب این کشور، یک نفر به شهادت رسیده و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

15:11 |تظاهراتی در بلفاست پایتخت ایرلند شمالی علیه نژادپرستی ،«اسلام هراسی» و در حمایت از فلسطین

بلفاست

14:04 | صحنه‌هایی از روان‌پریشی صهیونیست‌ها

گیتار

نظامی رژیم صهیونیستی گیتار کودک فلسطینی را شکست!

13:40 | شهادت24نفر دیگر در غزه /شمار شهدا به 39677 نفر رسید

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 39677 شهید و 91645 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته2 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 33 نفر به شهادت رسیده و 110نفر مجروح شده‌اند.

13:13 | تداوم لغو پروازهای «لوفت هانزا» به تل آویو تا یک هفته دیگر

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان پروازهای خود از و به تل‌آویو را تا ۱۳ ماه جاری لغو کرده است.

این شرکت آلمانی از هفته گذشته پس از ترور هنیه، پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کرده بود.

البته این شرکت هواپیمایی آلمانی همچنین اعلام کرده که در این مدت پروازهایی به بیروت و تهران نیز نخواهد داشت.

13:10 | «وال استریت ژورنال» آمریکا:
ایران تسلیحاتی دارد که «گنبد آهنین» قادر به مقابله با آنها نیست

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: ایران پهپادها و موشک‌های بالستیکی دارد که سامانه موشکی گنبد آهنین توان رهگیری آنها را ندارد و برای این کار برنامه ریزی نشده است.

13:03 | این مرد از مرگ نمی ترسد

سنوار

13:02 | وزارت بهداشت فلسطین: تعداد شهدای کرانه باختری از 7 اکتبر به 620 شهید از جمله 145 کودک و 9 زن افزایش یافته است.

12:47 | ویدیویی از پیاده روی یحیی سنوار در نوار غزه پس از تهدید رژیم صهیونیستی به ترور وی.

سنوار

انتخاب فرمانده یحیی سنوار، رهبر مقاومت اسطوره‌ای غزه و خالق حماسه هفتم اکتبر فلسطين، حامل یک پیام دقیق و مهم به اسرائیل است:

اگر اسماعیل هنیه مستقر در دوحه و راهبر تلاش های سیاسی و مذاکرات آتش بس را نمی‌توانید تحمل کنید، فرمانده یحیی سنوار، قهرمان ۷ اکتبر مبارکتان باشد.

انتخابی بسیار هوشمندانه و به جا. مجاهد شهید اسماعیل هنیه و مقاومت فلسطین زنده است، تا ملت فلسطین زنده است.

12:30 | خسارت های گسترده به چادرهای آوارگان در اردوگاه المواصی در غرب خان یونس

اوار

در حمله صهیونیست ها به ارودگاه المواصی در غرب خان یونس خسارت های زیادی به چادرهای آوارگان وارد شد و تعدادی هم شهید و مجروح شدند

12:10 | سربازان اشغالگر صهیونیست مقابل ساختمان شهرداری رفح

11:58 | واشنگتن‌پست: اسرائیل بلافاصله ترور هنیه را به آمریکا اطلاع داد

اگرچه رژیم صهیونیستی هنوز به‌صورت رسمی مسئولیت ترور شهید هنیه را بر عهده نگرفته است، اما بلافاصله پس از اجرای عملیات ترور، به کاخ سفید اطلاع داد و در پشت پرده، مسئولیت آن را پذیرفت.

11:45 | حمله راست‌گرایان افراطی به دیوان عالی اسرائیل

افراطی

برخی از صهیونیست‌های افراطی به جلسه استماع دیوان عالی اسرائیل درباره آزار و اذیت زندانیان فلسطینی در پایگاه «سده تیمان» هجوم آوردند و شعار «شرم شرم» سر دادند.

در پی محرز شدن آزار و اذیت جنسی برخی از زندانیان فلسطینی در این پایگاه نهادهای اسرائیلی برای جلوگیری از ورود سازمان‌های بین‌المللی به این موضوع، در حال بررسی آن هستند.

11:39 | اسرائیل دستور تخلیه بیت لاهیا را صادر کرد

در پی حمله راکتی هفته گذشته از شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه به شهرک سدیروت در سرزمین های اشغالی، ارتش اسرائیل امروز اعلامیه تخلیه این منطقه را صادر و از اهالی غزه خواست به سوی مناطق امن اطرف شهر غزه بروند.

11:37 | اعتصاب سراسری در جنین

منابع خبری از اعتصاب کامل در جنین خبر دادند. اعتصاب فوق در واکنش به شهادت تعدادی از جوانان فلسطینی است که در یورش دیروز ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

11:35 | انصارالله انتخاب سنوار به ریاست دفتر سیاسی حماس را تبریک گفت

عبدالسلام، سخنگوی انصارالله: به جنبش حماس و مردم فلسطین برای انتخاب رهبر مجاهد یحیی السنوار به ریاست دفتر سیاسی جنبش و جانشینیِ شهید هنیه تبریک می‌گوییم.

11:28 | فیدان به همپیمانان "اسرائیل": جلوی ادامه جنایات این رژیم را بگیرید

فیدان

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پیامی شدیداللحن به همپیمانان رژیم اشغالگر صهیونیستی از آن‌ها خواست جلوی ادامه جنایات این رژیم را بگیرند.

فیدان گفت:
"اسرائیل" رهبر حماس را ترور کرده و آمریکا از ما می‌خواهد برای ممانعت از وقوع جنگ مداخله کنیم، بازی آمریکایی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات "اسرائیل" دیگر کسی را فریب نمی‌دهد و من به کشورهای غربی هشدار می‌دهم که وضعیت روحی ملت‌های منطقه آماده انفجار است.

11:21 | ترکیه درخواست پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی را ارائه می‌دهد

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد ترکیه امروز درخواستی را برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی به اتهام ارتکاب جنایت و نسل‌کشی در غزه ارائه خواهد داد.

11:16 | تظاهرات شبانه مردم مراکش در حمایت از غزه و فلسطین و محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی

مراکش

11:05 | واکنش رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی به انتخاب سنوار

آژانس رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در واکنش به انتخاب یحیی سنوار به عنوان جانشینی شهید اسماعیل هنیه نوشت که این اقدام پیامی برای تل‌آویو بود مبنی بر اینکه او زنده است و فرماندهی حماس در غزه قدرتمند است و همچنان باقی خواهد ماند.

یک افسر صهیونیستی نیز در واکنش به انتخاب سنوار در توئیتی نوشت: ما اشتباه کردیم هنیه را ترور کردیم تا سنوار رئیس حماس شود.

نیویورک تایمز نیز تاکید کرد که انتخاب سنوار به عنوان رئیس جنبش حماس نشان می‌دهد که رهبران این جنبش فلسطینی همچنان و بعد از گذشت ۱۰ ماه از آغاز جنگ به تصمیم خود برای مبارزه با اسرائیل پایبند

11:04 | پژوهشکده واشنگتن: اکثر مسئولان اسرائیلی خواهان توقف جنگ هستند

پژوهشکده واشنگتن در گزارشی تاکید کرد که اکثر مسئولان صهیونیست می‌دانند جنگ با حزب الله در شرایط کنونی هرگز مانند جنگ‌های گذشته با این حزب نخواهد بود.

اکثر این مسئولان ترجیح می‌دهند جنگ کنونی در نوار غزه متوقف شود و نظامیان خسته از جنگ، به خانه‌های خود بازگردند.

11:02 | وال‌استریت‌ژورنال: گنبد آهنین توان دفع حمله ایران را ندارد

وال‌استریت ژورنال:
ایران دارای پهپادها و موشک‌های بالستیکی است که سامانه گنبد آهنین برای متوقف کردن آن‌ها طراحی نشده است.

حزب‌الله زرادخانه‌ای با ده‌ها هزار خمپاره، راکت و موشک‌های هدایت‌شونده دقیق دارد که می‌تواند دفاع (اسرائیل) را تحت فشار قرار دهد.

10:54 | توقف مشکوک فعالیت تله کابین حیفا

منابع صهیونیستی اعلام کردند فعالیت تله کابین حیفا از دو ساعت قبل متوقف و بسیاری از مسافران آن در حالت سرگردانی به سر می برند.

برخی کاربران مجازی در سرزمین های اشغالی با مشکوک خواندن این حادثه مدعی حمله سایبری و یا احتمال اقدام خرابکارانه شدند

10:52 | چرا لحن سخنرانی دبیرکل حزب الله آرام بود؟

نخستین و سریع‌ترین برداشت ناظران از سخنرانی دیروز (سه شنبه) دبیرکل حزب الله لبنان پس از یک هفته از ترور شهید فؤاد شکر، فرمانده شاخه نظامی حزب الله این است که پاسخ انتقام‌جویانه چه از سوی ایران یا حزب الله، - بنا بر باور بخش عمده ای از محافل محور مقاومت - پاسخی سریع – که ظرف چند ساعت یا چند روز به پایان برسد – نخواهد بود. بلکه طبق براوردهای سیاسی و میدانی محور مقاومت، تا چند روز یا چند هفته یا حتی چند ماه به تعویق خواهد افتاد.

جزئیات بیشتر

10:10 | راهپیمایی در شهر صیدا لبنان پس از اعلام یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس

صیدا

10:08 | قرائت دسته جمعی سوره یاسین برای سردار شهید اسماعیل هنیه و شهدای فلسطین در شهر تارودانت در جنوب مراکش.

مراکش

09:29 | حمله انصار الله به 41 کشتی اسرائیلی از نوامبر 2023

انصار الله یمن اعلام کرد که از نوامبر 2023 و در عملیات پشتیبانی خود از غزه، 41 کشتی اسرائیلی را هدف حمله قرار داده است.

09:24 | رسانه عبری: حملات حزب الله آسیب پذیری پدافند هوایی "اسرائیل "را آشکار کرد

تخمین‌ها در" اسرائیل" نشان می دهد حمله دیروز هواپیماهای بدون سرنشین به الجلیل غربی صرفاً آزمایشی برای آماده‌سازی پاسخ «رسمی» حزب‌الله به ترور فؤاد شکر است که احتمالاً شامل انبوهی از ده‌ها پهپاد در همان زمان می‌شود.

حملات دیروز شکنندگی سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را پس از رسیدن برخی از پهپادها به اهداف خود آشکار کرد و تلفات زیادی را در بین "اسرائیلی‌ها" ایجاد کرد و اماکن نظامی حساس را هدف قرار داد.

09:08 | تجمع ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی البص در جنوب لبنان در حمایت از انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس و جانشین شهید اسماعیل هنیه

تجمع

09:04 | آيا اسرائيل از ترور بزدلانه هنيه پس از آمدن «سنوار» پشيمان خواهد شد؟

پس از انتخاب یحیی سنوار «ابو ابراهیم» فرمانده نظامی مشهور فلسطینی، به عنوان رئیس جدید حماس و جانشینی شهید اسماعیل هنیه، افکار عمومی کشورهای عربی غرق در شادی شد.

جزئیات بیشتر

09:02 | فیلمی که میزان تفاوت بین قبل و بعد از حمله زمینی صهیونیست ها به محله البارزیل در اطراف مسجد ابن تیمیه در جنوب رفح غزه را نشان می دهد.

رفح

08:41 | کودکان بی‌گناه غزه قربانیان اصلی نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی

کودک

08:39 | شهادت جوان مجروح فلسطینی در جنین

منابع پزشکی اعلام کردند محمد ابوحجاب جوان فلسطینی که در حمله روز گذشته نظامیان اشغالگر اسرائیلی به جنین در شمال کرانه باختری زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است

08:27 | حمله رژیم صهیونیستی به حومه شهر شقرا در جنوب لبنان

شقرا

توپخانه رژیم صهیو نیستی سحرگاه امروز حومه شهر شقرا در جنوب لبنان را هدف قرار داد

08:01 | تظاهرات حمایت از فلسطین در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در امان پایتخت اردن

اردن

07:53 | نظامیان اسرائیلی مقر جنبش فتح را در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس به آتش کشیدند.

بالطه

07:50 | رویارویی مبارزان مقاومت با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شهر نابلس در کرانه باختری

نابلس

07:45 | شهادت ۳ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در غزه

جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز چهارشنبه خانه‌ای را در محله التفاح در شرق غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۳ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

07:08 |‌ باقری: اجازه نمی‌دهیم رژیم اسرائیل امنیت منطقه را به بازی بگیرد

سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی وزیر خارجه سوریه با اشاره به تصمیم ‌ایران برای اقدام قاطع علیه رژیم صهیونیستی گفت: اجازه نخواهیم داد این رژیم ثبات و امنیت منطقه را بازیچه اهداف و منافع نامشروع باند تروریستی حاکم در تل‌آویو کند.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این گفتگوی تلفنی، اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را شدیدا محکوم و بر حمایت همه‌جانبه و پایدار سوریه از ایران تاکید کرد.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها