جنبش انصارالله انتخاب «یحیی السنوار» را تبریک گفت

جنبش انصارالله انتخاب «یحیی السنوار» را تبریک گفت
چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 13:43

سخنگوی جنبش انصارالله یمن، انتخاب «یحیی السنوار» را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تبریک گفت.

العالم - یمن

به نقل از شبکه المسیره، «محمد عبدالسلام» افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم که در این مرحله تاریخی نبرد با دشمن صهیونیستی، به فرمانده السنوار یاری برساند تا او بتواند مسئولیت خود را انجام دهد.

منابع خبری سه شنبه شب اعلام کردند که جنبش حماس یحیی السنوار را جانشین شهید «اسماعیل هنیه» به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش کرده است.

السنوار ۶۲ ساله پیش از این رئیس جنبش حماس در نوار غزه بود.

این تصمیم پس از شهادت هنیه صورت گرفت، وی ۱۰ مردادماه در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی به همراه محافظش در اقامتگاه خود در تهران به شهادت رسید.

یحیی ابراهیم السِنوار مشهور به «ابو ابراهیم» رئیس جنبش حماس در نوار غزه ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱) متولد شده است.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه نوار غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در سرزمین های اشغالی به ۲۵ سال حبس محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس، در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با رژیم اسرائیل آزاد شد.

گروه‌های فلسطینی و محور مقاومت از انتخاب السنوار استقبال کرده و آن را نشانه انسجام حماس دانستند.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به این انتخاب واکنش نشان داد و اعلام کرد: ضمن ابراز اطمینان به برادر «ابو ابراهیم» به عنوان رهبر خود در این مرحله حساس و شرایط پیچیده داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، از درگاه خداوند سبحان مسألت داریم او را موفق و گام‌هایش را استوار و پیروزی قاطع را نصیب ملت و آرمان فلسطین گرداند.

پربیننده ترین خبرها