روایت آزاده فلسطینی از تبدیل شدن به "سپر انسانی" صهیونیست ها

روایت آزاده فلسطینی از تبدیل شدن به 
جمعه 19 مرداد 1403 - 22:29

محمد عبدالفتاح سعد، زندانی آزاد شده فلسطینی گفت: ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از وی و تعدادی دیگر از زندانیان در عملیات نظامی زمینی، به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

سعد (20 ساله)، یکی از ساکنان شهر جبالیا در شمال باریکه غزه، گفت: سربازان رژیم اشغالگر دوربین های مداربسته را به بدن آنها وصل و آنها را مجبور می کردند به خانه ها نفوذ و خودروهای نظامی آنها را منهدم کنند.

وی افزود: آنها از ما به عنوان سپر انسانی استفاده و برای فیلمبرداری از خانه ها و خودروهای بمب گذاری شده به ما دوربین وصل می کردند.

بر اساس شهادت زندانیان سابق، ارتش رژیم اشغالگر از آنها می خواست تا از مکان های خطرناکی که ممکن است مورد هدف مقاومت فلسطین قرار گیرند، عکس بگیرند تا شناسایی و بررسی های اطلاعاتی انجام شود.

سعد خاطرنشان کرد ارتش رژیم اشغالگر بارها این کار را با او و شماری از اسرای فلسطینی تکرار می کردند.

وی گفت : یک روز برای عکاسی از یک خودروی بمب گذاری شده اسرائیلی به بیرون رفتم اما مجروح شده و از هوش رفتم، روز دوم زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدم.

.سعد درباره شکنجه در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل گفت: آنها به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و روزی که از آنها خواست تا او را آزاد کنند، با قنداق تفنگ به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

وی افزود: ارتش عمداً «اسرای فلسطینی را مورد ضرب وشتم، شکنجه قرار داده و آنها را گرسنه نگاه می داشت و در طول روز فقط یک بار امکان استفاده از دستشویی داشتند.

سعد صبح روز جمعه پس از 45 روز در داخل زندان های اشغالی از طریق گذرگاه کرم ابوسالم وارد نوار غزه شد، ارتش رژیم اشغالگر از آغاز عملیات زمینی در 27 اکتبر گذشته در غزه ، هزاران غیرنظامی فلسطینی از جمله زنان، کودکان و کارگران و تیم های بهداشت و دفاع مدنی را دستگیر کرده است.

رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت آمریکا، از 7 اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته که بیش از 131000 فلسطینی شهید و زخمی شده اند که بیشتر آنها کودک و زن هستند و بیش از 10000 نفر مفقود شده اند.

پربیننده ترین خبرها