سازمان ملل در واکنش به اظهارات وزیر تندروی صهیونیست:

گرسنگی دادن و مجازات جمعی فلسطینی ها، جنایت جنگی است

گرسنگی دادن و مجازات جمعی فلسطینی ها، جنایت جنگی است
شنبه 20 مرداد 1403 - 08:43

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، درخواست وزیر دارایی کابینه رژیم اشغالگر درباره گرسنگی دادن به دو میلیون فلسطینی در باریکه غزه را به شدت محکوم کرد.

العالم - اروپا

«جرمی لورنس» سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در نشست هفتگی دفتر این سازمان در ژنو در روز گذشته ، طی اظهاراتی به بیان موضع «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، در محکومیت اظهارات «بتسالل اسموتریچ» وزیر تندروی صهیونیست درباره گرسنگی دادن به فلسطینی های باریکه غزه پرداخت و این اظهارات را محکوم کرد.

تورک گفت که از سخنان اسموتریچ درباره گرسنگی دادن به فلسطینی های غزه با هدف آزادی بازداشت شدگان اسرائیلی بهت زده و شوکه شده است.

این مقام سازمان ملل گفت:‌ این اظهارات را که نوعی ترغیب به تشدید تنفر از غیرنظامیان بیگناه است، محکوم می کنم.

وی تاکید کرد که استفاده از ابزار گرسنگی دادن به غیرنظامیان به عنوان ابزار جنگی و مجازات جمعی ملت فلسطین، جنایت جنگی به شمار می رود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت: این اظهارات مستقیم و عمومی خطر دعوت به تبلیغ جنایت های وحشیانه دیگر را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: ایراد چنین اظهاراتی به ویژه از سوی مسئولان باید به پایان برسد و باید درباره آن تحقیق شود و در صورتی که مشخص شود که جنایت است، کسانی که این سخنان را به زبان می آوردند، باید محاکمه و مجازات شوند.

تورک بار دیگر برقراری آتش بس در غزه را خواستار و متذکر شد که همه اسیران باید آزاد شوند و اجازه ورود کمک های انسان دوستانه به غزه صادر شود.

اسموتریچ وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی که رئیس حزب «صهونیسم دینی» نیز است، روز دوشنبه گفته بود که مرگ دو میلیون فلسطینی در غزه از راه گرسنگی برای بازگرداندن بازداشت شدگان اسرائیلی (اسیران) از باریکه غزه ، عادلانه و اخلاقی است!

پربیننده ترین خبرها