تمرین صهیونیست‌ها برای ذبح گاو سرخ مقابل مسجدالاقصی

تمرین صهیونیست‌ها برای ذبح گاو سرخ مقابل مسجدالاقصی
شنبه 20 مرداد 1403 - 19:33

وب‌سایت انگلیسی "میدل ایست آی" در گزارشی اعلام کرد که گروهی از یهودی های افراطی در حال تمرین برای مراسم ذبح گاو سرخ هستند.

العالم- فلسطین اشغالی

گروه‌های افراطی یهودی بر اساس متون مذهبی تاریخی خود، خواستار ذبح گاو سرخ و پاکسازی خود با خاکستر آن هستند. آنها روز دوم آوریل را بر اساس تقویم عبری که مصادف با دهم آوریل جاری و عید فطر مسلمانان است، برای این کار در نظر گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است که خاکستر گاو سرخ شرط ساخت سومین معبد یهودی در قدس است. گروه‌های تندروی یهودی می‌گویند این معبد باید در فلات مرتفع بخش قدیمی قدس، جایی که مسجدالاقصی و قبه الصخره در آن واقع است، ساخته شود.

موضوع قابل توجه این است که گاو سرخی، که این گروه تندروی یهودی بر روی آن آموزش می‌بینند احتمالا یکی از ۵ گاو سرخ شهرک صهیونیست‌نشین "شیلو" نیست بلکه شبیه به آن است.

گزارش شده که مکان سنتی برای برگزاری مراسم یهودیان، کوه زیتون- واقع در بخش پشتی مسجدالاقصی- است امری که نشان می‌دهد این اقدام تحریک‌آمیز در شهر قدیمی قدس انجام می‌شده است.

گزارش شده است که در سال 2022، 5 گاو سرخ از مزرعه‌ای در تگزاس وارد فلسطین اشغالی شده که در حال حاضر در یک پارک باستانی در شهرک شیلو در نزدیکی شهر نابلس فلسطین نگهداری می‌شوند.

پیش از این در فروردین ماه امسال (1403) شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی به فراخوان صهیونیست‌ها درباره ذبح گاو سرخ در مسجد الاقصی پاسخ داده بود.

خطیب مسجد الاقصی طی سخنانی تأکید کرد: موضوع گاو سرخ خرافات یهودیان است که هیچ ارتباطی به ما مسلمانان ندارد و ما اجازه نمی‌دهیم این گاو سرخی که در افسانه یهودیان است به مسجد الاقصی ارتباط پیدا کند. آنها گاوشان را هرجا که می‌خواهند ببرند و هرکاری می‌خواهند با آن انجام دهند، این گاو هیچ ارتباطی با مسجد الاقصی ندارد.

شیخ عکرمه صبری اظهار کرد: هر اقدامی که اشغالگران انجام می‌دهند، تلاش برای سلطه بر مسجد الاقصی و تجاوز به این مسجد شریف است. این حملات تجاوز به مسجد الاقصی و هتک حرمت این مسجد محسوب می‌شود و هیچ حقی به آنها درباره مسجد الاقصی نخواهد داد. زیرا آنان متجاوزند و جز با حمایت نیروهای امنیتی جرئت ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

پربیننده ترین خبرها