کسب مدال برنز المپیک توسط امیرعلی آذرپیرا + فیلم کامل

يکشنبه 21 مرداد 1403 - 14:56

ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران به مدال برنز مشترک این وزن در المپیک پاریس رسید.

العالم - ایران / ورزشی

دیدار رده‌بندی وزن ۹۷ کشتی آزاد سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در سالن شامپ‌ دِمارس آرنای شهر پاریس برگزار شد. امیرعلی آذرپیرا ملی‌پوش ایران بود که برای کسب نشان برنز این دوره از مسابقات به مصاف کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا رفت.

آذرپیرا که روز گذشته (شنبه) با شکست برابر اخمت تاج الدینوف بحرینی در دور اول فرصت حضور در فینال این دوره از بازی‌ها را از دست داده بود در برابر قهرمان نامدار آمریکایی‌ها عملکرد خوبی داشت و حتی در سه دقیقه نخست موفق به کسب ۲ امتیاز از این رقیب قدرتمند شد.

هر چند که اسنایدر در ۲ دقیقه دوم موفق به کسب یک امتیاز شد اما آذرپیرا عملکرد به نسبت بهتری داشت و توانست نتیجه را چهار بر یک به سود خود کند.

به گزارش ایرنا، با مدال برنز امیرعلی آذرپیرا پرونده کشتی آزاد ایران بدون کسب مدال طلا در المپیک بسته شد. در این دوره شاگردان محسن کاوه سه مدال نقره و یک مدال برنز کسب کردند. حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد به نقره رسیدند و امیرعلی آذرپیرا نیز برنز کسب کرد.

یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم حذف شد و علیرضا سرلک نیز به سر وزن نرسید.

در کشتی فرنگی نیز نمایندگان ایران ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کردند. محمدهادی ساروی و سعید اسماعیلی به مدال طلا رسیدند و مهمدی در جایگاه دوم قرار گرفت. تک برنز کشتی فرنگی نیز به امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم رسید.

کشتی ایران که با ۱۲ سهمیه کامل در المپیک پاریس حضور داشت موفق به کسب هشت مدال شد. ۷۵ درصد از گوش شکسته‌های ایرانی در پاریس روی سکو رفتند.

پربیننده ترین خبرها