حمله جدید آمریکا و انگلیس به «الحدیده» یمن

حمله جدید آمریکا و انگلیس به «الحدیده» یمن
دوشنبه 22 مرداد 1403 - 11:13

منابع خبری از حمله جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن خبر دادند.

العالم ـ یمن

کانال تلگرامی شبکه المسیره یمن روز دوشنبه در خبری فوری اعلام کرد، هواپیماهای جاسوسی آمریکایی-انگلیسی به جزیره کمران در استان الحدیده حمله کردند.

تا کنون اخباری از تلفات یا خسارات احتمالی حمله هوایی تجاوزکارانه امروز آمریکا و انگلیس به خاک یمن گزارش نشده است.

این حملات در آستانه پاسخ تلافی جویانه یمن به حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده صورت گرفته است.

در همین حال روزنامه رای الیوم امروز در گزارشی نوشت: در حالی که صهیونیست‌ها در هراس از واکنش محور مقاومت به سر می‌برند، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در جدیدترین مطلب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» از حروف مقطع و خلاصه استفاده کرد و باعث تشدید نگرانی سران صهیونیست شد.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن در شبکه ایکس کلمه «القادم» یعنی (در راه است) را به صورت مقطع «ق ا د م» استفاده کرد.

وی این تهدید خود را پس از آن مطرح کرد که «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن در آخرین سخنرانی خود تاکید کرد: پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به ذخایر انرژی در بندر الحدیده حتمی است و به یاری خداوند انجام خواهد شد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند که در نتیجه این اقدام تا کنون ۸۰ یمنی زخمی و دچار سوختگی شدید شده‌اند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گفته اند که این حمله با ۲۰ جنگنده اف ۳۵ و حامل صدها تن مواد منفجره انجام شده است.
درهمین حال، نیروهای مسلح یمن اعلام کرده اند که عملیات این نیروها علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی یا کشتی هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری دارند، تا پایان تجاوز و لغو محاصره مردم فلسطین در باریکه غزه همچنان ادامه خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها