صدر: بیانیه اروپایی درباره آتش‌بس درغزه، دروغ و مغالطه است

صدر: بیانیه اروپایی درباره آتش‌بس درغزه، دروغ و مغالطه است
دوشنبه 22 مرداد 1403 - 18:28

رهبر جریان ملی شیعی عراق اظهار امیدواری کرد که توافق فوری و غیر مشروطی برای آتش‌بس در باریکه غزه حاصل شود. او بیانیه برخی کشورهای اروپایی در این‌باره را دروغ و مغالطه توصیف کرد.

العالم - عراق

"مقتدی صدر" در پایگاه ایکس نوشت : سه کشور اروپایی بیانیه مشترکی در حمایت از آتش‌بس در غزه صادر کرده و خواستار برقراری صلح و عدم ایجاد تنش در منطقه شدند اما بیانیه مشترک‌شان چیزی جز دروغ و مغلطه نیست.

وی افزود: آنها باید حمایت همه‌جانبه خود از رژیم تروریست وحشی صهیونیستی را، چه حمایت نامحدود تسلیحاتی یا هر گونه حمایت مادی و معنوی را متوقف کنند و آنها نباید به حامیان فلسطین، یا کسانی که با غیرنظامیان فلسطینی همدردی می‌کنند و نیز مخالفان با نسل‌کشی و تروریسم صهیونیستی، آسیب برسانند.

صدر افزود: آنها باید به جای این بیانیه مشترک ضعیف و شکننده، با الگو گرفتن از برخی کشورهای اروپایی ، کشور فلسطین را به طور کامل به رسمیت بشناسند. و از واقعیت‌های پنهان و مواضع سیاسی واقعی خود نقاب بیندازند نه اینکه برای منافع خود یا منافع آمریکا محور بزرگ شرارت و انتخابات آن و به دست آوردن رای مردم از طریق صندوق‌های به اصطلاح دموکراتیک تلاش کنند.

صدر افزود: به طور کلی، ما امیدواریم که به یک آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط دست یابیم ... در غیر این صورت، پایان کار آنها خواهد رسید و دروغ و دموکراسی و آزادی آنها فاش خواهد شد، که رهاوردی جز سرکوب مردم، افزایش میانگین جنایت و حمایت از جامعه دگرباشان جنسی، و تلاش برای کاهش جمعیت و مواردی از این دست نداشته است.

رهبران انگلیس، فرانسه و آلمان امروز دوشنبه (12 اگوست 2024) در بیانیه‌ای مشترک از ایران و متحدانش خواستند که جنگ در باریکه غزه را متوقف کنند.

پربیننده ترین خبرها