حمله دو وزیر تروریست "اسرائیل" بهمراه صدها شهرک نشین به مسجد الاقصی

حمله دو وزیر تروریست
سه شنبه 23 مرداد 1403 - 18:39

امروز سه شنبه دو وزیر تروریست رژیم اشغالگر صهیونیستی، تعدادی از اعضای کنست و صدها شهرک نشین به حریم و صحن مسجدالاقصی حمله کرده ومانع ورود نمازگزاران به این مسجد شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

در همین رابطه دولت قطر با صدور بیانیه ای این یورش وحشیانه به این مکان مقدیس را به شدت محکوم کرده و این اقدامات را تحریک آمیز و نقض آشکار قوانین بین المللی و پاسداری از اماکن مقدسه در بیت المقدس اشغالی دانست.

در این بیانیه وزارت خارجه قطر تصریح کرد "تلاش های مکرر برای تضعیف جایگاه مذهبی و تاریخی مسجد الاقصی نه تنها حمله به فلسطینی ها، بلکه به میلیون ها مسلمان در سراسر جهان است.

این وزارتخانه نسبت به تأثیر این اقدامات جنون آمیز و ناقض حقوق بین الملل بر تلاش‌های جاری جهت دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه هشدار داد و از جامعه جهانی خواست تا برای توقف این حملات اقدام فوری انجام دهد.

کشور قطر بر مواضع قاطع خود در مورد عدالت در مسئله فلسطین و حقوق مشروع مردم و به گفته ی او "برادر" در این سرزمین اشغالی،و نیز حق کامل آنان در انجام مناسک دینی خود بدون محدودیت،و ایجاد کشور مستقل خود در مرزهای 1967، با مرکزیت بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن تأکید کرد.

امروز سه‌شنبه، ایتمار بن گویر، وزیر تروریست به اصطلاح امنیت "اسرائیل" و "اسحاق واسرلوف"، وزیر امور مناطق "نقب" و " الجلیل"، تحت محافظت و حمایت پلیس اشغالگر صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

منابع محلی گزارش دادند که "بن گویر" و "واسرلوف" از سمت دروازه غربی به مسجد الاقصی هجوم برده و با همراهی تعداد زیادی از افسران پلیس اشغالگر وارد بخش شرقی شدند.

این منابع اشاره کردند که اشغالگران همزمان با هجوم خود، مانع از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی شدند.

قابل ذکر است که این ششمین یورش "بن گویر" به مسجد الاقصی از زمان روی کار آمدن وی در اواخر سال 2022 است.

پربیننده ترین خبرها