یک مقام مراکشی: فلسطين مساله کل جوامع عرب و تمام مسلمین جهان است + فیلم

سه شنبه 23 مرداد 1403 - 19:42

"عبدالله بنکران"، دبیرکل حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر سابق مراکش، گفت: مسئله فلسطین، تنها مختص فتح یا حماس نیست، بلکه مسئله همه فلسطینی ها و مسئله همه اعراب و همه مسلمانان جهان است.

العالم - مغرب

این سخنان را "بنکران" در مراسم تشییع جنازه "بلال الحسن" روزنامه نگار فلسطینی درگذشته در پاریس و مراسم خاک سپاری وی در قبرستان شهدای رباط ، بیان کرد و افزود: ما هرگز نباید در قبال مساله ی فلسطین کوتاه آمده و آنرا رها کنیم آنهم در حالی که هروز شاهد به خاک وخون کشیده شده برادران فلسطینی مان توسط صهیونیست ها در این سرزمین اشغالی وبه خصوص در غزه هستیم.

این مقام مراکشی در سخنان خود تصریح کرد "درگذشت روزنامه نگار "بلال الحسن" برای ما درس و عبرت است، با توجه به اینکه همه ما در این راه خواهیم رفت، چه او که مانند استاد "اسماعیل هنیه" در راه خدا شهید شده باشد، و چه آن کسی که در بستر جان دهد ..بهر حال مرگ همچون دری است و همه انسانها به آن ورود خواهند کرد پس باید که در هر لحظه به آن بیندیشیم و بار ی ورود به آن اعمال خود را حسابرسی ومرور نمائیم.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین مختص فلسطینی ها نیست که خداوند آنها را به عنوان نماینده ما در تلاش برای آزادی فلسطین برگزیده باشد، آنها شهید پس از شهید، و خون پس از خون، رهبر و فرمانده یکی پس ازدیگری ، فرزندان پس از فرزندان و زنان پس از زنان تقدیم می کنند.. مرگشان شرف و افتخار است و این همچون دیگر مرگ ها نیست بلکه شهادت در پیشگاه خداست وگرنه همه مردم می میرند اما همه شهید محسوب نمی شوند.

وی تاکید کرد: فلسطینی ها امروز به ویژه در غزه به ما درس شجاعت، جسارت، جهاد و دفاع از خاک وطن، و آبرو وناموس و مقدسات می دهند، و این شهادت گوارایشان باد.

"عبدالله بنکران" به همراه "جمال الشوبکی" سفیر فلسطین در مراکش و نیز با حضور دیگر شخصیت های ملی این کشور در تشییع پیکر "بلال الحسن" نویسنده، روزنامه نگار و سیاستمدار فلسطینی که روز پنجشنبه طی دوره بیماری طولانی، در سن 85 سالگی، در پاریس درگذشت، شرکت کردند.

گفتنی است "بلال الحسن" از یک خانواده سنتی واصیل فلسطینی و برادر خالد الحسن، ایده پرداز انقلاب فلسطین است که ریاست بخش سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین را برعهده داشته، او همچنین عموی سعید الحسن، هماهنگ کننده کنفرانس عمومی حمایت از بیت المقدس بوده است.

"بلال" در سال 1939 در حیفا / فلسطین به دنیا آمد و در فعالیت بین چندین پایتخت از جمله بیروت، دمشق، تونس و رباط زندگی کرد و در پاریس اقامت گزید و در آنجا نیز درگذشت.

پربیننده ترین خبرها