واکاوی موشک‌باران تل‌آویو در سیصدمین روز جنگ غزه

واکاوی موشک‌باران تل‌آویو در سیصدمین روز جنگ غزه
چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 17:56

گردان‌های عزالدین قسام- شاخه نظامی حماس- در پاسخ به جنایات صهیونیستی و کوچاندن اجباری مردم فلسطین توسط دشمن صهیونیست، روز گذشته تل‌آویو و حومه آن را با دو فروند موشک ام 90 هدف قرار داد.

العالمیک خبر و چند تحلیل

-هدف از حمله موشکی به تل‌آویو ارسال پیام‌های سیاسی به دشمن بود به‌ویژه که آن 10 ماه پس از حمله ائتلاف اسرائیلی- آمریکایی به غزه انجام شد که مبتنی بر استراتژی زمین سوخته بود.

-این عملیات جسورانه دشمن صهیونیستی را غافلگیر کرد؛ زیرا نادرست بودن ادعاهایش درباره تسلط کامل بر غزه و نابودسازی مقاومت آن را برملا نمود چرا که پس از 300 روز از شروع جنگ از داخل غزه به طرف دشمن موشک شلیک شد.

-شلیک موشک‌های ام-90 آسان نیست و نیازمند تلاش، زمان و کار سخت است، به ویژه که این عملیات از منطقه‌ای انجام شد که نیروهای صهیونیست در آن هستند.

-اما نکته قابل توجه این است که سامانه‌های گنبد آهنین و پدافند هوایی رژیم صهیونیستی موفق به رهگیری این دو موشک نشدند و با اینکه قرار بود آژیرهای خطر به دلیل تهدیدات ایران و حزب‌الله برای حمله در آماده‌باش کامل باشند، به صدا درنیامدند که نشان‌دهنده ضعف‌های عمده در سامانه هشدار اولیه رژیم است.

-هدف قرار دادن تل‌آویو با موشک‌هایی با برد 60 کیلومتر آنهم 10 ماه پس از شروع جنگ غزه، نشان‌دهنده آن است که مقاومت همچنان انواع تسلیحات در اختیار دارد و ادعاهای تل‌آویو مبنی بر تمام شدن موجودی موشک‌های دوربرد مقاومت غزه نادرست است و اینکه مقاومت هر زمان بخواهد از این نوع سلاح برای تحقق اهداف نظامی و سیاسی‌اش استفاده می‌کند.

-موشک‌باران تل‌آویو این پیام را به رژیم صهیونیستی و آمریکا فرستاد که مقاومت همچنان قوی و منسجم است و آزادی حرکت در غزه را حفظ کرده و اتکا به امکان ضعیف شدن آن بر اثر تمام شدن سلاح و تسلیم شدن فقط توهم است.

-همزمان اقدام مقاومت، باعث تقویت موقعیت مذاکره کننده فلسطینی در مذاکراتی می‌شود که فردا پنجشنبه برای بررسی پایان جنگ غزه برگزار می‌شود.

-موشک‌باران تل‌آویو سیلی محکمی به سلطه جویی و دروغ‌پردازی‌های نتانیاهو و گالانت و بقیه سران رژیم صهیونیستی زد و دروغ بودن ادعای ارتش صهیونیستی به عنوان ارتش شکست‌ناپذیر را آشکار نمود به‌ویژه که رژیم صهیونیستی به رغم 17 سال محاصره غزه و جنگ علیه آن با کمک آمریکا هنوز نتوانسته بر این منطقه کوچک تسلط یابد لذا این اقدام مقاومت بر همه مذاکره کنندگان که قرار است فردا پنجشنبه در دوحه یا قاهره با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند، تأثیرگذار خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها