اوکراین مقر فرماندهی در خاک روسیه احداث کرده است

اوکراین مقر فرماندهی در خاک روسیه احداث کرده است
جمعه 26 مرداد 1403 - 07:26

یک فرمانده ارشد نظامی اوکراین مدعی شده که این کشور یک دفتر اداری نظامی در منطقه کورسک در غرب روسیه ایجاد کرده است، جایی که حملات شدید به خاک روسیه ادامه دارد.

العالم- اروپا

ژنرال "الکساندر سیرسکی" از فرماندهان ارشد نظامی اوکراین، عصر دیروز ادعا کرد که این کشور یک دفتر اداری نظامی در منطقه کورسک در غرب روسیه ایجاد کرده است و وظیفه آن "حفظ نظم و قانون" و رسیدگی به "نیازهای فوری" ساکنان منطقه خواهد بود.

در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ژنرال سیرسکی در جلسه‌ای به ریاست "ولودیمیر زلنسکی" رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید که این دفتر "در سرزمین‌های تحت کنترل اوکراین" ایجاد شده است.

"آندری بلوسف" وزیر دفاع روسیه گفته است که مسکو نیروهای کمکی را برای "حفاظت" از جمعیت منطقه اعزام خواهد کرد.

ژنرال سیرسکی گفت که نیروهای اوکراینی در عمق ۳۵ کیلومتری منطقه کورسک قرار دارند، جایی که ۱۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه شامل ۸۲ سکونتگاه را کنترل می‌کنند.

اما کی‌یف گفته است که علاقه‌ای به "تسخیر" قلمرو روسیه ندارد.

"هیورهی تیخی" سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت این تهاجم در عوض، تلاشی برای تحت فشار قرار دادن مسکو برای موافقت با "برقراری مجدد یک صلح عادلانه" است.

در پی این تهاجم، مقام‌های روسیه می‌گویند "تدابیری تازه" را برای حفاظت از جمعیت و زیرساخت‌ها در مناطق هم مرز با اوکراین آماده کرده‌اند.

بر اساس ویدئویی که در کانال تلگرامی وزارت دفاع روسیه منتشر شده است، این اقدامات شامل بهبود "مدیریت نیروها" در منطقه بلگورود، در همسایگی کورسک، می‌شود.

خبرگزاری اینترفاکس گفت این طرح در مناطق کورسک و بریانسک نیز اعمال خواهد شد که هر سه با اوکراین هم‌‌مرز هستند.

روسیه همچنین وضعیتی اضطراری در سطح فدرال در منطقه بلگورود اعلام کرده است. به گزارش خبرگزاری دولتی تاس روسیه، روز دوشنبه ۱۱ هزار نفر منطقه کراسنایا یاروگا در بلگورود را ترک کردند.

با وجود این، مسکو همچنین تأکید کرده که برخی از مناطق از دست رفته را بازپس گرفته است. وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد که کنترل شهرک کروپِتس در منطقه کورسک را دوباره به دست گرفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها