نگرانی رژیم صهیونیستی از گشوده شدن جبهه اردن

نگرانی رژیم صهیونیستی از گشوده شدن جبهه اردن
جمعه 26 مرداد 1403 - 11:29

تهدیدهای قاطعانه محور مقاومت مبنی بر گرفتن خون شهیدان هنیه و فواد شکر، ترسی به جان رژیم صهیونیستی انداخته به نحوی‌که این رژیم درنظر دارد لشکری اختصاصی برای مراقبت از کل مرز فلسطین اشغالی با اردن مستقر کند.

العالم - فلسطین اشغالی

العالم- فلسطین اشغالی

"ایگور ساببوتین" نویسنده مشهور روسی گزارشی درباره احتمال تشدید حملات به رژیم صهیونیستی از طریق خاک اردن در نشریه "نزاویسیمایا گازتا" نوشت.

در این گزارش آمده است: فرماندهان ارتش اشغالگر در نظر دارند لشکر جدیدی را برای استقرار در طول مرزها اردن به دلیل افزایش تهدیدها تاسیس کنند.

دستگاه اطلاعاتی ـ امنیتی رژیم صهیونیستی نگران هستند ایران و نیروهای محور مقاومت از مرزهای مشترک اردن با سرزمین‌های اشغالی، برای انجام حملات استفاده کنند.

از سوی دیگر نیروهای محور مقاومت اسلامی در عراق بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که حامیان فعالی در اردن دارند. کارشناسان مسائل بین‌المللی این موضوع را رد نمی‌کند که رژیم صهیونیستی بخواهد بخش مرزی بین اردن و کرانه باختری را به طور کامل تحت کنترل خود داشته باشد.

به گفته "آنتون مرداسوف" کارشناس شورای امور بین‌الملل روسیه، ارتش اشغالگر در مورد تقویت منطقه نظامی مرکزی صحبت می‌کند که در حال حاضر مشتمل بر سه لشکر و یک تیپ جداگانه است.

بعید نیست که لشکر جدید، که ستون آن را تیپ 417 منطقه‌ای تشکیل می‌دهد در "دره اردن" مستقر شود.

آنتون مرداسوف، با تاکید بر اینکه نظامیان ارتش اشغالگر مستقر در مرز با اردن وظیفه کنترل فلسطینیان در سرتاسر کرانه باختری را برعهده دارند، افزود: با توجه به قاچاق گسترده انواع کالاها از این مرزها، همچنین افکار عمومی فلسطینیان نسبت به نظامیان اشغالگر، فعالیت حماس و همچنین آینده غزه، سیاست‌های دولت خودگردان فلسطین در رام‌الله ماموریت نظامیان اشغالگر در این منطقه مشخص می‌شود.

پربیننده ترین خبرها