وحشت ساکنان شهر بندری حیفا از موشک‌های حزب‌الله

وحشت ساکنان شهر بندری حیفا از موشک‌های حزب‌الله
جمعه 26 مرداد 1403 - 18:30

"دووی سانی"یکی از ساکنان شهر بندری حیفا در فلسطین اشغالی است که در نزدیکی مخازن بزرگ سوخت، زندگی می‌کند. سال‌ها است که بوی سوخت از این مخازن برای او و همسایگان آزاردهنده بود. با این حال، پس از آن که حزب‌الله اعلام کرد که این تاسیسات یکی از اهداف بالقوه آن‌ها در درگیری است، وضعیت نگران‌کننده‌تر شده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بوی سوخت از تانکرهای نزدیک به آپارتمان دووی سانی نفوذ می کند و به مشامش می‌رسد. این مسئله او را ناراضی کرده اما از وقتی شنیده که حزب‌الله اعلام کرده است که این تاسیسات یکی از اهداف بالقوه آن‌ها در درگیری است، نگرانی او را فرا گرفته است.

دووی سانی ۶۶ ساله نگران است که موشک‌های حزب‌الله به یکی از این تانکرهای حاوی سوخت در صد متری آپارتمانش برخورد کند، و این وضعیت تمام ساکنان در منطقه صنعتی شهرک اشغالی حیفا در ۳۰ کیلومتری مرزهای لبنان است.

در منطقه صنعتی حیفا علاوه بر پالایشگاه، انبار عظیم ذخیره نفت نیز در آنجا وجود دارد و حزب‌الله اعلام کرده که آنها را در تیررس موشک‌های خود قرار خواهد داد.

"هیلا لوور" یکی از مسئولان شهرداری این شهرک اشغالی گفته: درباره این وضعیت هشدار داده بودیم. چه اتفاقی خواهد افتاد وقتی امروز هدف حمله از شمال، ایران و جهات دیگر هستیم؟

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به عنوان اقدام پیشگیرانه دستور داده که انتقال مواد صنعتی به کارگاه‌های این منطقه با دقت و محدودیت صورت گیرد اما فعالیت‌های صنعتی متوقف نگردد.

گفته می‌شود حتی کسانی که در این حوزه کار می‌کنند از ماهیت مواد ذخیره‌شده در آنجا اطلاع ندارند و صرفا از خطرناک و آلوده بودن آنها مظلع هستند که در صورت وقوع جنگ می‌توانند به بمبی خطرناک تبدیل شوند و فاجعه‌ای زیست‌محیطی برجای بگذارند.

حیفا بزرگ‌ترین شهر در شمال فلسطین اشغالی، مرکز استان حیفا و سومین شهر بزرگ رژیم صهیونیستی است. شهر حیفا از یک سوی در کرانه دریای مدیترانه و از سوی دیگر در دامنه کوه کرمل واقع شده‌است.

پربیننده ترین خبرها