اجازه سوریه به فلسطینیان برای ورود بدون ویزا به کشور و استقبال "جبهه عربی فلسطین"

 اجازه سوریه به فلسطینیان برای ورود بدون ویزا به کشور و استقبال
سه شنبه 30 مرداد 1403 - 10:04

"عمران الخطیب"، عضو دفتر سیاسی جبهه عربی فلسطین، از تصمیم سوریه مبنی بر اجازه ورود شهروندان فلسطینی دارای مدارک و گذرنامه، به کشور سوریه بدون نیاز به ویزا یا تاییدیه قبلی استقبال کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

"الخطیب" در بیانیه‌ای تاکید کرد "این تصمیم منعکس کننده مواضع تاریخی سوریه در برخورد با آوارگان فلسطینی از سال 1948 است، زیرا سوریه یکی از کشورهای عربی پیشرو در اعطای حقوق برابر با شهروندان سوری فلسطینی‌ها، به استثنای صدور شناسنامه و حق نامزدی در انتخابات پارلمانی این کشور، محسوب می‌شود.

وی افزود "قوانین سوریه به آوارگان فلسطینی حقوق و وظایف مشابهی را که شهروندان سوری از آن برخوردار هستند، از جمله حق کار در بخش‌های دولتی و خصوصی و حق مالکیت در همه زمینه‌ها، را اعطا می‌کند.

این مقام فلسطینی از کشورهای عربی خواست از رویکردی مشابه سوریه پیروی نمایند و در همین راستا، بر اهمیت پایبندی به تصمیمات صادقانه اتحادیه کشورهای اسلامی که خواستار اعطای حقوقی مشابه شهروندان عرب به آوارگان فلسطینی است، نیز تاکید کرد و در عین حال نیز بر لزوم پایبندی به قطعنامه شماره 194 بین المللی که حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پرداخت غرامت به آنان را تصریح می کند، اصرار ورزید.

عضو دفتر سیاسی جبهه عرب فلسطین در پایان بیانیه خود تصریح کرد "موضع سوریه متضمن تعهد این کشور به ثبات ملی و میهنی در قبال مسئله فلسطین و حقوق ملت مظلوم آن در آزادی، پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی بیت المقدس است.

پربیننده ترین خبرها