افشای مشارکت اطلاعاتی انگلیس در جنگ غزه به نفع "اسرائیل"

افشای مشارکت اطلاعاتی انگلیس در جنگ غزه به نفع
سه شنبه 30 مرداد 1403 - 11:05

یک منبع آگاه در اتاق عملیات مقاومت فلسطین، از وجود شواهدی روشن در خصوص مشارکت انگلیس در اقدامات اطلاعاتی - جاسوسی در غزه، به نمایندگی از "اسرائیل" خبر داده که به اشغالگران در قتل عام هزاران زن و کودک در این باریکه کمک کرده است. 

العالم - فلسطین اشغالی

این منبع بلند پایه تاکید کرد "مشارکت انگلیس در تلاش‌های اطلاعاتی در جنگ غزه با مشارکت آمریکا انجام می‌شود.

وی از انگلستان خواست تا همکاری اطلاعاتی خود با اشغالگران صهیونیست را متوقف کند و به مشارکت خود در نسل‌کشی مردم غزه و فلسطین پایان دهد.

پیشتر یک روزنامه تحقیقاتی انگلیسی گزارش داده بود که نیروی هوایی این کشور 50 پرواز شناسایی بر فراز آسمان باریکه غزه برای ارائه معلومات اطلاعاتی به "اسرائیل" انجام داده است.

روزنامه بریتانیایی (Declassified UK) یا "طبقه بندی محرمانه"، که متخصص انجام تحقیقات در مورد کار نهادهای نظامی و اطلاعاتی است - می گوید "هواپیماهای انگلیسی از پایگاه هوایی "آکراتاری" بریتانیا در جنوب قبرس بلند شده و از آغاز دسامبر گذشته تاکنون، برای ارائه اطلاعات به "اسرائیل"، 50 پرواز شناسایی به صورت روزانه یک پرواز، را بر فراز آسمان غزه انجام داده‌اند.

از سوی دیگر و در همین راستا، در 9 ژوئن، خردادماه سال جاری، روزنامه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که آمریکا و انگلستان به "اسرائیل" کمک کرده‌اند تا چهار زندانی اسرائیلی خود در غزه را در آن زمان به تل‌ابیب بازگرداند.

نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال هم خاطر نشان کرده‌اند که تیم‌هایی برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در طول جنگ در "اسرائیل" باقی مانده‌اند و اطلاعاتی درباره اسرای بازداشت شده قبل از عملیات آزاد سازی آنها ارائه می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها