مدیرکل رسانه‌های دولتی در باریکه غزه:

176 پناهگاه توسط ارتش اشغالگر بمباران شده است

سه شنبه 30 مرداد 1403 - 17:27

«اسماعیل ثوابته»، مدیرکل رسانه‌های دولتی در باریکه غزه، دولت آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول کشتارهای جاری در باریکه غزه دانست که جدیدترین آنها در مدرسه مصطفی حافظ در غرب شهر غزه بود.

العالم - فلسطین اشغالی

ثوابته مدیرکل رسانه‌های دولتی در باریکه غزه در گفتگوی زنده با شبکه خبری العالم گفت: نظامیان اسرائیلی مدرسه «مصطفی حافظ» پناهگاه آوارگان را هدف قرار دادند که منجر به شهادت و مفقودشدن ده‌ها تن شد.

وی توضیح داد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکنون 176 مرکز آوارگان و پناهگاه از جمله 156 مدرسه را علی‌رغم اطلاع از وجود هزاران آواره در آن‌جا، بمباران کرده است و بیشتر قربانیان زن و کودک بودند.

وی خاطرنشان کرد که در این بمباران حداقل ده نفر شهید و دست‌کم 25 نفر مفقود شدند و تیم‌های پزشکی، تیم‌های امداد و تیم‌های دولتی همچنان در تلاش هستند تا پیکرهای بیشتری از شهدا و مجروحان را از زیر آوار بیرون بیاورند.

مدیرکل رسانه‌های دولتی در باریکه غزه خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی با این حملات در ۱۱ ماه گذشته، سیاست هدف قرار دادن مراکز آوارگان را دنبال می‌کند که جنایت مستمر نسل‌کشی علیه مردم فلسطین تلقی می‌شود.

وی ضمن محکوم کردن این جنایت شنیع علیه آوارگان باریکه غزه، رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت آمریکا را مسئول کامل این کشتارهای مداوم دانست.

وی از جامعه جهانی و همه کشورهای آزاد خواست تا برای توقف این جنگ و پایان دادن به ریختن خون فلسطینیان، اقدام فوری اقدام فوری انجام دهند. همچنین از مردم کشورها درخواست کرد از باریکه غزه در برابر جنگ و نسل‌کشی مداوم علیه مردم فلسطین حمایت کنند.

در حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مدرسه آوارگان مصطفی حافظ در محله الرمال در غرب شهر غزه، ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند که بیشتر آنها کودک بودند.

شاهدان عینی که شهادت 10 تن را در همان ابتدا دیده‌اند، خاطرنشان کردند که ساختمان مدرسه در جریان عملیات تفحص فروریخت، بدون اینکه تیمهای پزشکی بتوانند پیکر بقیه شهدا را پیدا کنند.

تلاش برای جستجوی قربانیان زیر آوار همچنان ادامه دارد و طبق آمار رسمی این مدرسه بیش از ۷۰۰ آواره را در خود پناه داده است.

پربیننده ترین خبرها