پس از جانبداری مجری برنامه از رژیم اسرائیل؛

مقام ارشد حماس برنامه زنده شبکه سی‌ان‌ان را ترک کرد! + ویدئو

مقام ارشد حماس برنامه زنده شبکه سی‌ان‌ان را ترک کرد! + ویدئو
سه شنبه 30 مرداد 1403 - 20:25

مصاحبه‌ای که «جیم شولتو» گوینده سی‌ان‌ان با اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس انجام داد، پس از خروج مهمان از برنامه، موجی از انتقادات را علیه این گوینده و شبکه آمریکایی برانگیخت.

العالم ـ فلسطین

شولتو از اسامه حمدان پرسید آیا حماس پس از عملیات طوفان‌الاقصی در 7 اکتبر و پس از شهادت بیش از 40هزار نفر در غزه احساس پشیمانی می‌کند؟ حمدان با انتقاد از شولتو در حق‌دادن به رژیم اسرائیل در قتل غیرنظامیان، گفت: رژیم اسرائیل 75 سال است که فلسطینی‌ها را می‌کشد.

رهبر ارشد حماس افزود: فلسطینیان در حال مبارزه با اشغالگرانی هستند که می‌خواهند 2 میلیون فلسطینی را از کرانه باختری به سمت شرق اردن بیرون برانند؛ از نظر شما این حق اسرائیلی‌ها است در حالی که فلسطینی‌ها باید از مقاومت خود در برابر اشغالگران پشیمان شوند!

مجری آمریکایی سخنان اسامه حمدان را قطع کرد و گفت که وی در 20 سال گذشته رویدادهای منطقه و از جمله عملیات 7 اکتبر را پوشش داده است و این عملیات را تروریستی توصیف کرد و بار دیگر حماس را مسئول قتل غیرنظامیان فلسطینی پس از 7 اکتبر دانست.

اسامه حمدان به مجری آمریکایی گفت: در طول دو دهه گذشته از پوشش خبری خود، وقایع را از چشم «اسرائیل» دیده‌اید، شما قتل هزاران فلسطینی در آن سال‌ها توسط «اسرائیل» را پوشش نمی‌دادید. در سال 2004 «اسرائیل» حدود 4000 فلسطینی را در غزه کشت و شما آن را ندیدید و در سال 2008 نیز «اسرائیل» بیش از 1000 فلسطینی را در یک روز کشت و شما هم این را ندیدید.

این رهبر حماس، شبکه سی‌ان‌ان و مجری برنامه را به جانبداری از رژیم اسرائیل وحمایت از نسل‌کشی متهم کرد و سپس برنامه را ترک کرد که این امر موجی از انتقادات و اتهامات گسترده را متوجه این شبکه آمریکایی و مجری برنامه کرد.

.

پربیننده ترین خبرها